piątek, 17 stycznia, 2025

Czas na badania

Z końcem maja rusza drugi etap ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej pod hasłem: „Zostań w grze!”, organizowanej przez Ciszewski Public Relations na zlecenie firmy Roche Polska. Począwszy od 31 maja 2005 roku w pięciu miastach Polski – Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Bydgoszczy oraz Warszawie – będzie można wykonać bezpłatny test na obecność we krwi wirusa HCV, powodującego wirusowe zapalenie wątroby typu C (WZW C). W trakcie badań zostanie przebadanych kilka tysięcy osób. Rozpoczęciu akcji w poszczególnych miastach towarzyszyć będą happeningi. Osoby w strojach sędziów piłki nożnej rozdawać będą przechodniom żółte kartki. Znajdzie się na nich informacja o chorobie, grupach ryzyka oraz apel o przebadanie się pod kątem zarażenia wirusem wywołującym zapalenie wątroby typu C (HCV – Hepatitis C Virus). Celem kampanii „Zostań w grze!” jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat zagrożeń związanych z WZW C zwanym przez ekspertów „dżumą XXI wieku”. W jej ramach organizowane są akcje, które mają skłonić możliwie szeroką grupę osób do przebadania się na obecność wirusa typu C. Finał rozpoczętej w marcu br. kampanii nastąpi 1 października, który ogłoszony został Międzynarodowym Dniem Walki z Wirusowym Zapaleniem Wątroby typu C. Obecnie kampanię społeczną „Zostań w grze!” wspierają: firma Roche Polska sp. z o.o., Medicover, Fundacja Św. Jerzego, Stowarzyszenie „Życie po przeszczepie”, Polska Grupa Ekspertów HCV oraz Konsultant Krajowy ds. Chorób Zakaźnych. Patronat medialny nad kampanią objęły tygodnik Ozon, tygodnik Tina oraz PoradnikMedyczny.pl.





Zdjęcia: Ciszewski PR

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj