piątek, 24 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościCzas na kodeks PR?

Czas na kodeks PR?

Złe, nieetyczne praktyki zdarzają się powszechnie, „także branża public relations, od której oczekuje się szczególnej dbałości o wartości etyczne, przyznaje się do autodestrukcji”, pisze dla Marketingu w Praktyce Dariusz Tworzydło.

Tworzydło analizuje wyniki badania dotyczącego PR-owskiej branży. Respondentów pytano o najczęściej spotykane nieetyczne praktyki w public relations. Z zestawienia wynika, pisze Tworzydło, że takimi działaniami najczęściej wskazywanymi przez ankietowych są między innymi: wykorzystywanie profilowanych badań w promocji, zniekształcanie faktów lub przestawianie ich w niewłaściwym kontekście, łączenie pracy PR-owca z pracą dziennikarza czy oczernianie konkurencji.

Obserwując pracę polskiego public relations, zdaniem autora w tej branży warto stworzyć rygorystyczny kodeks, zawierający nakazy, zakazy, a także konsekwencje nieetycznych działań.(ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj