Z raportu GoldenLine zatytułowanego „Jakich informacji o pracodawcach szukają Polacy?” wynika, że 62 proc. ankietowanych uważa, że opinie w sieci są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Ponad połowa osób, które szukają tego typu wiadomości w internecie, przegląda w tym celu serwisy z opiniami o pracodawcach oraz fora.
W związku z tym serwis społecznościowy zdecydował się ulepszyć swoją funkcję Profile Pracodawców. Dzięki temu użytkownicy mają mieć lepszy dostęp do poszukiwanych informacji. Kandydaci mogą nie tylko sprawdzać opinie o firmie, ale też kontaktować się bezpośrednio z rekruterami.
„Kandydaci mogą sprawdzić merytoryczne opinie realnych pracowników firmy, dowiedzieć się, jaka atmosfera panuje w firmie, a także poznać mocne strony pracodawcy. Zmiany wprowadzone na Profilach Pracodawców służą wyeksponowaniu i zaprezentowaniu w atrakcyjny sposób informacji, które są faktycznie poszukiwane przez potencjalnych pracowników” – wyjaśnia Karol Traczykowski, prezes GoldenLine.
Z innego badania przeprowadzonego przez portal społecznościowy – „Oczekiwania kandydatów wobec ofert pracy” – wynika, że dla 44 proc. responendentów istotną informacją jest lokalizacja pracodawcy. W związku z tym na Profilach Pracodawców wyróżniono lokalizację miejsca pracy, co ma ułatwić kandydatom podejmowanie decyzji o tym, czy chcą brać udział w rekrutacji.
We wspomnianym wyżej badaniu zapytano ankietowanych również o to, co przekonałoby ich do zmiany pracy. Najczęściej padające odpowiedzi to: wyższe wynagrodzenie (72 proc.), gwarancja bezpieczeństwa zatrudnienia (35 proc.), elastyczny czas pracy (33 proc.), możliwość rozwoju zawodowego (31 proc.), a także atmosfera i kultura firmy (30 proc.).
„Chcemy, żeby dzięki GoldenLine kandydaci mogli podejmować świadome decyzje o pracy w danej firmie oraz wybierać najlepszych i najbardziej dopasowanych do nich pracodawców. W związku z tym planujemy zwiększyć skalę informacji o firmach i opinii pracowników, które są najważniejsze dla osób szukających pracy” – dodaje Karol Traczykowski.
Zobacz też: Oferty pracy na PRoto.pl
Raport GoldenLine „Oczekiwania kandydatów wobec ofert pracy” na podstawie badania zrealizowanego na zlecenie GoldenLine przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1006 Polaków, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy szukali pracy, CAWI, czerwiec 2016
Raport GoldenLine „Jakich informacji o pracodawcach szukają Polacy?” na podstawie badania zrealizowanego przez serwis GoldenLine.pl, przeprowadzone na 503 respondentach, ankieta online, kwiecień 2017
(pk)