Jak podaje portal czestochowa.wyborcza.pl, 29 listopada 2017 roku władze Częstochowy pokazały nowe logo na prezentacji w ratuszowym odwachu. Będzie ono wykorzystane we wszystkich kampaniach promocyjnych miasta.
Jak czytamy dalej, prace nad logotypem zaczęły się w lutym 2017 roku. Autorem jest Adam Markowski z wydziału promocji urzędu miasta, który konsultował swoje projekty z grafikiem i projektantem Andrzejem Ludwikiem Włoszczyńskim.
Logo wykorzystuje grę słów – nazwa miasta została podzielona na dwie części: „często” i „chowa”, z czego ta dolna jest celowo przysłonięta, czytamy. „Chcemy w ten sposób zwrócić uwagę na to, co miasto chowa, jakie ma zabytki, które były do tej pory ukryte” – podaje źródło przytaczając wypowiedź prezydenta miasta Krzysztofa Matyjaszczyka.
Nowy znak graficzny zawiera też element żółto-niebieskiej flagi Częstochowy ukryty w zwróconym ku górze ogonku litery „ę”. Ma to budzić pozytywne skojarzenia ze wzrostem i rozwojem, podaje portal powołując się na twórców.
Jak czytamy dalej, logotyp jest częścią kampanii promocyjnej Częstochowy, w związku z którą zaplanowano również stworzenie kalendarza na 2018 rok. Ma on zawierać zdjęcia charakterystycznych obiektów w mieście. Dodatkowo, autorzy kampanii przygotowali spot reklamowy, w którym występują obcokrajowcy pochodzący m.in. z Maroka, Kuby, Stanów Zjednoczonych, Peru, Chin czy Włoch, którzy aktualnie zamieszkują region śląski. (jg)
Czytaj też: Pablo Biardzki: To marka nadaje znaczenia swojemu logotypowi