Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Czuwaj w sieci”. ZHP z kampanią, która uczy, jak nie zgubić się w internecie. związek harcerstwa polskiego wystartował z ogólnopolską kampanią edukacyjną „czuwaj w sieci”. inicjatywa ma odpowiadać na jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego świata – jak nie dać się oszukać w internecie. od 22 kwietnia do czerwca 2025 roku organizatorzy akcji będą publikowali różnorodne materiały, które w przystępny sposób mają edukować na temat „cyfrowej czujności”. jak przekazują inicjatorzy kampanii, zhp od ponad 100 lat uczy praktycznych umiejętności i wspiera rozwój młodych ludzi. cyfrowe zagrożenia i fake newsy to dziś codzienność każdego z nas – również dzieci. w związku z tym umiejętność rozpoznawania dezinformacji i innych cyfrowych niebezpieczeństw stała się kompetencją xxi wieku. „zhp od zawsze skupiało się na dawaniu możliwości zdobywania umiejętności na całe życie. dziś nie tylko uczymy, jak odnaleźć się w lesie, lecz także, jak nie zgubić się w gąszczu internetu” – wyjaśnia harcmistrzyni martyna kowacka, naczelniczka zhp. „czuwaj to coś więcej niż harcerskie powitanie – to wezwanie do uważności. dlatego kampania »czuwaj w sieci« to naturalna kontynuacja naszej misji wspierania wychowywania” – dodaje harcmistrzyni. w ramach inicjatywy powstały różnorodne – pod względem formy i treści – materiały edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli oraz osób pracujących z młodymi ludźmi. organizatorzy przygotowali gry i quizy sprawdzające wiedzę z zakresu factcheckingu i cyberbezpieczeństwa, scenariusze lekcji dla nauczycieli, zestawy edukacyjnych checklist, poradnik dla rodziców, a także podcasty i webinary z udziałem ekspertów. wszystkie materiały dostępne są na stronie zhp.pl/czuwaj-w-sieci. inicjatorzy podkreślają, że zależało im na tym, by w kampanii „czuwaj w sieci” wybrzmiała pozytywność – jedna z fundamentalnych wartości i metod harcerskich, a także wiara w młodego człowieka, jego potencjał i możliwości. z tego względu narracja akcji na temat cyberbezpieczeństwa nie opiera się na strachu, przestrogach czy poczuciu zagrożenia. „zhp stawia na wzmacniający przekaz, który pokazuje, że każdy – niezależnie od wieku – może nauczyć się rozpoznawać fake newsy, chronić swoje dane i bezpiecznie poruszać się w cyfrowym świecie. chcemy, by młodzi ludzie czuli, że mają wpływ, że potrafią być uważni, krytyczni i odpowiedzialni – również online” – przekazuje podharcmistrzyni olga junkuszew, rzeczniczka prasowa zhp. „to nie strach, lecz świadomość i sprawczość są siłą, którą chcemy w nich obudzić” – podkreśla. w ramach akcji powstały również animacje edukacyjne oraz siedem spotów kampanijnych, które są dostępne na stronie kampanii oraz na kanale zhp na youtubie. źródło: youtube.com/zhp360. kampania „czuwaj w sieci” realizowana jest przez związek harcerstwa polskiego i finansowana ze środków ministerstwa edukacji narodowej w ramach programu „edukacja na rzecz budowania społeczeństwa obywatelskiego” na rok 2024/2025. w przygotowaniu strategii, realizacji kampanii i oraz zakupie mediów organizatorów wspierała agencja na_ty. spoty zostały przygotowane przez type media. (kn).
Związek Harcerstwa Polskiego wystartował z ogólnopolską kampanią edukacyjną „Czuwaj w sieci”. Inicjatywa ma odpowiadać na jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego świata – jak nie dać się oszukać w internecie. Od 22 kwietnia do czerwca 2025 roku organizatorzy akcji będą publikowali różnorodne materiały, które w przystępny sposób mają edukować na temat „cyfrowej czujności”.
Jak przekazują inicjatorzy kampanii, ZHP od ponad 100 lat uczy praktycznych umiejętności i wspiera rozwój młodych ludzi. Cyfrowe zagrożenia i fake newsy to dziś codzienność każdego z nas – również dzieci. W związku z tym umiejętność rozpoznawania dezinformacji i innych cyfrowych niebezpieczeństw stała się kompetencją XXI wieku. „ZHP od zawsze skupiało się na dawaniu możliwości zdobywania umiejętności na całe życie. Dziś nie tylko uczymy, jak odnaleźć się w lesie, lecz także, jak nie zgubić się w gąszczu internetu” – wyjaśnia harcmistrzyni Martyna Kowacka, naczelniczka ZHP. „Czuwaj to coś więcej niż harcerskie powitanie – to wezwanie do uważności. Dlatego kampania »Czuwaj w sieci« to naturalna kontynuacja naszej misji wspierania wychowywania” – dodaje harcmistrzyni.
W ramach inicjatywy powstały różnorodne – pod względem formy i treści – materiały edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli oraz osób pracujących z młodymi ludźmi. Organizatorzy przygotowali gry i quizy sprawdzające wiedzę z zakresu factcheckingu i cyberbezpieczeństwa, scenariusze lekcji dla nauczycieli, zestawy edukacyjnych checklist, poradnik dla rodziców, a także podcasty i webinary z udziałem ekspertów. Wszystkie materiały dostępne są na stronie zhp.pl/czuwaj-w-sieci.
Inicjatorzy podkreślają, że zależało im na tym, by w kampanii „Czuwaj w sieci” wybrzmiała pozytywność – jedna z fundamentalnych wartości i metod harcerskich, a także wiara w młodego człowieka, jego potencjał i możliwości. Z tego względu narracja akcji na temat cyberbezpieczeństwa nie opiera się na strachu, przestrogach czy poczuciu zagrożenia. „ZHP stawia na wzmacniający przekaz, który pokazuje, że każdy – niezależnie od wieku – może nauczyć się rozpoznawać fake newsy, chronić swoje dane i bezpiecznie poruszać się w cyfrowym świecie. Chcemy, by młodzi ludzie czuli, że mają wpływ, że potrafią być uważni, krytyczni i odpowiedzialni – również online” – przekazuje podharcmistrzyni Olga Junkuszew, rzeczniczka prasowa ZHP. „To nie strach, lecz świadomość i sprawczość są siłą, którą chcemy w nich obudzić” – podkreśla.
W ramach akcji powstały również animacje edukacyjne oraz siedem spotów kampanijnych, które są dostępne na stronie kampanii oraz na kanale ZHP na YouTubie.
Źródło: youtube.com/ZHP360
Kampania „Czuwaj w sieci” realizowana jest przez Związek Harcerstwa Polskiego i finansowana ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach programu „Edukacja na rzecz budowania społeczeństwa obywatelskiego” na rok 2024/2025.
W przygotowaniu strategii, realizacji kampanii i oraz zakupie mediów organizatorów wspierała agencja Na_ty. Spoty zostały przygotowane przez Type Media. (kn)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Czuwaj w sieci”. ZHP z kampanią, która uczy, jak nie zgubić się w internecie. związek harcerstwa polskiego wystartował z ogólnopolską kampanią edukacyjną „czuwaj w sieci”. inicjatywa ma odpowiadać na jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego świata – jak nie dać się oszukać w internecie. od 22 kwietnia do czerwca 2025 roku organizatorzy akcji będą publikowali różnorodne materiały, które w przystępny sposób mają edukować na temat „cyfrowej czujności”. jak przekazują inicjatorzy kampanii, zhp od ponad 100 lat uczy praktycznych umiejętności i wspiera rozwój młodych ludzi. cyfrowe zagrożenia i fake newsy to dziś codzienność każdego z nas – również dzieci. w związku z tym umiejętność rozpoznawania dezinformacji i innych cyfrowych niebezpieczeństw stała się kompetencją xxi wieku. „zhp od zawsze skupiało się na dawaniu możliwości zdobywania umiejętności na całe życie. dziś nie tylko uczymy, jak odnaleźć się w lesie, lecz także, jak nie zgubić się w gąszczu internetu” – wyjaśnia harcmistrzyni martyna kowacka, naczelniczka zhp. „czuwaj to coś więcej niż harcerskie powitanie – to wezwanie do uważności. dlatego kampania »czuwaj w sieci« to naturalna kontynuacja naszej misji wspierania wychowywania” – dodaje harcmistrzyni. w ramach inicjatywy powstały różnorodne – pod względem formy i treści – materiały edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli oraz osób pracujących z młodymi ludźmi. organizatorzy przygotowali gry i quizy sprawdzające wiedzę z zakresu factcheckingu i cyberbezpieczeństwa, scenariusze lekcji dla nauczycieli, zestawy edukacyjnych checklist, poradnik dla rodziców, a także podcasty i webinary z udziałem ekspertów. wszystkie materiały dostępne są na stronie zhp.pl/czuwaj-w-sieci. inicjatorzy podkreślają, że zależało im na tym, by w kampanii „czuwaj w sieci” wybrzmiała pozytywność – jedna z fundamentalnych wartości i metod harcerskich, a także wiara w młodego człowieka, jego potencjał i możliwości. z tego względu narracja akcji na temat cyberbezpieczeństwa nie opiera się na strachu, przestrogach czy poczuciu zagrożenia. „zhp stawia na wzmacniający przekaz, który pokazuje, że każdy – niezależnie od wieku – może nauczyć się rozpoznawać fake newsy, chronić swoje dane i bezpiecznie poruszać się w cyfrowym świecie. chcemy, by młodzi ludzie czuli, że mają wpływ, że potrafią być uważni, krytyczni i odpowiedzialni – również online” – przekazuje podharcmistrzyni olga junkuszew, rzeczniczka prasowa zhp. „to nie strach, lecz świadomość i sprawczość są siłą, którą chcemy w nich obudzić” – podkreśla. w ramach akcji powstały również animacje edukacyjne oraz siedem spotów kampanijnych, które są dostępne na stronie kampanii oraz na kanale zhp na youtubie. źródło: youtube.com/zhp360. kampania „czuwaj w sieci” realizowana jest przez związek harcerstwa polskiego i finansowana ze środków ministerstwa edukacji narodowej w ramach programu „edukacja na rzecz budowania społeczeństwa obywatelskiego” na rok 2024/2025. w przygotowaniu strategii, realizacji kampanii i oraz zakupie mediów organizatorów wspierała agencja na_ty. spoty zostały przygotowane przez type media. (kn).