Roy Greenslade, publicysta brytyjskiego The Guardian zastanawia się na swoim blogu nad badaniami przeprowadzonymi przez Ciao Surveys na temat postrzegania przez Brytyjczyków branży PR i jej pracowników, a także świadomości społeczeństwa na temat wkładu PR-owców w codzienny przepływ informacji.
Badania wykazały, że ok. 60 proc. Brytyjczyków uważa, że PR-owcy często kłamią, a tylko 3,3 proc. ankietowanych nie zgadzało się z tą opinią. Około 18 proc. badanych było zdania, że PR ma pozytywny wpływ na społeczeństwo, a 26 proc. było temu przeciwnych.
Okazało się także, że ok 1/3 Brytyjczyków uważa, że PR jest potrzebny, a 55 proc. pytanych zauważało istotną relację między public relations i mediami. Badani całkiem dobrze kojarzyli również obszary działania PR-u, takie jak relacje z mediami czy planowanie wydarzeń specjalnych. Poza tym część mieszkańców wysp doskonale zdawała sobie sprawę, że prawie połowa codziennych informacji jest inicjowana i kreowana przez PR-owców. (mk)
Więcej na stronie