poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzy jeszcze potrzebne nam są media? Przecież mamy e-PR

Czy jeszcze potrzebne nam są media? Przecież mamy e-PR

O czym jest e-PR? W dużym skrócie o tym, jak podzielić się naszą historią (tematem, produktem, usługą, newsem) bezpośrednio z konsumentami w internecie. Czy to znaczy, że e-PR pomija tradycyjne media?

Oczywiście, że nie. Duża część działań e-PR-owych jest dedykowana również dziennikarzom. Ale w tej chwili komunikacji skierowanej bezpośrednio do konsumenta jest niewiarygodnie więcej niż 10 lat temu, podobnie jest z interakcją. Dziennikarz nie jest już jedynym kanałem, przez który możemy opowiedzieć naszą historię. Proporcja działań w paid-owned-earned cały czas zwiększa liczbę aktywności we „własnych” mediach oraz podkreśla rolę earned media – w znaczeniu już nie tylko zainteresowania dziennikarzy, ale przede wszystkim wirusowego „pójścia” w świat naszej informacji.

e-PR to w gruncie rzeczy to, co robimy od lat, ale przeniesione i dostosowane do realiów on-line. Teraz relacja ze spotkania jest już widoczna w sieci zanim to spotkanie się skończy, do grup docelowych dołączyliśmy blogerów, adresy stron kondensujemy do QR kodów, do interesariuszy naszego klienta wysyłamy e-maila, umiemy się poruszać po FB, Twitterze i Pintereście, a po każdym evencie robimy z niego film! O e-PR wiemy już wszystko.

Mam dla Was złą nowinę… To tylko narzędzia. Jest ich dużo więcej niż w akapicie powyżej, oczywiście poruszanie się w tym świecie trzeba opanować do perfekcji, a później na dodatek często przekazać tę wiedzę klientowi. Ale e-PR jest przede wszystkim na temat tego, czy potrafimy opowiedzieć, a często wręcz stworzyć, historię naszego klienta – tworzenie kontentu to wielkie wyzwanie, a rozszalała kreatywność (promocja gaśnic z okazji gotowania na Wielkanoc…?) nie jest prostą odpowiedzią na to pytanie. e-PR to umiejętność zarządzania społecznościami – i to wcale nie oznacza bycie community managerem na FB. I finalnie, e-PR to umiejętność „go viral” z każdym przekazem.

Dorota Zmarzlak, dyrektor zarządzająca agencji 24/7PR

Chcesz wiedzieć więcej? 17 kwietnia zapraszamy na szkolenie. Nie zwlekaj – zapisz się już dziś. I pozwól specjalistom z branży oraz PRoto.pl wprowadzić się w świat e-PR-u.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj