wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzy przewoźnicy kolejowi powinni korzystać ze społecznościówek?

Czy przewoźnicy kolejowi powinni korzystać ze społecznościówek?

„Zarządzający obawiają się fali nienawiści, internetowego hejtu, który siłą rzeczy zaleje fanpage, walle, profile. Opowieści o opóźnionych pociągach, nieuprzejmych konduktorach, brudnych toaletach, śmierdzących współpasażerach… Nie zdają sobie sprawy, że te wszystkie historie już tam są” – pisze Michał Kudła na łamach Rynku Kolejowego. Jego zdaniem przewoźnicy kolejowi powinni być obecni w sieci, aby móc bronić swojego dobrego mienia.

Kudła przytacza anegdotę: PR-owiec zgłasza przełożonym pomysł zaistnienia w mediach społecznościowych. „Co na to zarząd? – »Bardzo dobrze, proszę uruchomić ten fanpage, tylko zablokujcie możliwość komentowania«” – czytamy. Według Kudły firmy, które decydują się na obecność w sieciach społecznościowych, muszą być przygotowane na „test prawdy”. Ryzyko opłaca się, bo dzięki temu mogą dowiedzieć się więcej o swoich klientach, ich potrzebach i zebrać opinie na własny temat. Obecność w mediach społecznościowych daje także szansę na poprawę komunikacji z otoczeniem i zmianę zachowań pasażerów (co ma znaczenie w przypadku kampanii społecznych). Kolejna korzyść to możliwość bronienia swojego dobrego imienia w przypadku nieuzasadnionej krytyki ze strony internautów.

Z drugiej strony branża kolejowa boryka się ze specyficznymi trudnościami: „(…)gdy majątek kolei został podzielony na głośniki, dworce, pociągi, linie kolejowe i teleinformatyczne, przestał istnieć jeden ośrodek odpowiedzialny za budowanie jej wizerunku. Oczywiście nie chodzi o powrót do epoki centralnego sterowania, ale o świadomość, że dla zwykłego podróżującego najważniejsze nie jest to, jaka spółka odpowiada za daną usługę, ale jakość tej usługi, możliwość korzystania z jednego systemu informacji pasażerskiej, wspólnego biletu, skomunikowanie połączeń…” – pisze Kudła.

Jego zdaniem mimo wszystko warto prowadzić nowoczesną komunikację, uwzględniając też sieci społecznościowe. Bo jej istotą jest „dotarcie z przekazem do pasażerów”. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj