Jak czytamy na blog.hubspot.com, różnego rodzaju aplikacje i narzędzia, zamiast przyspieszać, często spowalniają wykonywanie różnych czynności. Sophia Bernazzani zwraca uwagę, że z wielu z nich korzystamy już instyntkownie, z przyzwyczajenia. Codziennie przychodząc do pracy włączamy te same aplikacje, które mają za zadanie usprawniać nam pracę. Tymczasem, jak stwierdza Bernazzani, często jest odwrotnie – na uruchamianiu różnych narzędzi czy przełączaniu się między nimi można stracić znaczną ilość czasu.
HubSpot Research w czwartym kwartale 2016 roku przeprowadziło badanie, w którym zapytano ankietowanych m.in. o to, z ilu narzędzi korzystają w codziennej pracy i ile czasu im to zajmuje. W badaniu wzięło udział 2008 przedstawicieli branży marketingowej i handlowej z USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jak się okazało, 82 proc. pytanych traci każdego dnia godzinę na zarządzanie narzędzami, z których korzystają w czasie pracy – czytamy.
Sophia Bernzazzani zwraca uwagę, że często nie zauważamy też, jak wielu programów i aplikacji używamy. Jak przyznaje, kiedy zaczęła się nad tym zastanawiać, to w pierwszej chwili uznała, że sama korzysta z siedmiu narzędzi. Jednak kiedy zaczęła analizować historię swojego komputera, dostrzegła, że jest ich znacznie więcej. Osoby biorące udział w badaniu HubSpot Research najczęściej – 67 proc. ankietowanych – wskazywały, że korzystają z maksymalnie pięciu narzędzi. Bernzazzani twierdzi, że liczba tych programów w rzeczywistości może być większa, ponieważ, jak wskazuje jej przypadek, badani mogą nie dostrzegać niektórych aplikacji, które stały już częścią ich codziennej rutyny.
Jak można rozwiązać ten problem? Autorka twierdzi, że najpierw należy uważnie przyjrzeć się wszystkim aplikacjom, z których na co dzień korzystamy w pracy i zrobić ich listę. Następnie warto podzielić je na odpowiednie kategorie, zgodnie z funkcjami, jakie pełnią. Dzięki temu będzie można szybko ustalić, czy nie korzystamy z kilku programów do wykonania tych samych czynności np. przygotowania listy zadań na bieżący dzień czy tydzień. Wówczas należy się zastanowić, z których aplikacji warto zrezygnować, a które można w jakiś sposób ze sobą zsynchronizować. Efektem tego działania powinno być opracowanie systemu narzędzi, które będą łatwe w obsłudze i sprawią, że praca rzeczywiście stanie się bardziej produktywna.
Więcej na temat badania można przeczytać na stronie. (pk)