niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościCzy uda się odbudować zaufanie do mediów? Facebook, Mozilla i inni wydadzą...

Czy uda się odbudować zaufanie do mediów? Facebook, Mozilla i inni wydadzą 14 mln, by spróbować

Globalna koalicja liderów technologii, instytucji akademickich, organizacji non-profit i fundatorów, w tym Facebook, Mozilla i założyciel Craigslist, Craig Newmark, ogłosili inicjatywę mającą na celu zwalczanie spadającego zaufania do treści. O szczegółach pisze poynter.org.

Nowo utworzony projekt – The News Integrity – będzie zarządzany przez CUNY Graduate School of Journalism. Ma składać się z grupy 19 organizacji i osób prywatnych na całym świecie. Celem organizacji jest propagowanie dziennikarstwa bardziej informacyjnego i pomoc konsumentom w lepszym zrozumieniu jego historii. Na te działania twórcy przeznaczą ok. 14 mln dolarów.

        Czytaj więcej: Kto w czasach postprawdy powinien mieć oko na marki?

Na liście sponsorów znajduje się Facebook. Serwis uruchomił niedawno inicjatywę dziennikarską, która obejmowała kampanię promocyjną w Stanach Zjednoczonych. Facebook chce tym samym uniknąć fali fałszywych wiadomości, które pojawiały się w serwisie w czasie kampanii prezydenckiej USA w 2016. Przypomnijmy, że według BuzzFeed zmyślone informacje generowały ponad 8.7 mln zaangażowania, czyli ponad milion więcej niż w przypadku prawdziwych wiadomości.

Campbell Brown, szef partnerstw informacyjnych na Facebooku, powiedział w oświadczeniu, że inicjatywa The News Integrity ma na celu dawanie ludziom narzędzi niezbędnych do rozpoznania informacji, które widzą online.

Wsród zaangażowanych w projekt organizacji znajdują się także m.in.  Wikipedia i UNESCO. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj