.

 

„Czy to w ogóle miasto?” – przewrotna reklama Oslo podbija sieć

dodano: 
28.06.2024
komentarzy: 
0

W czerwcu 2024 roku Visit Oslo – organizacja turystyczna stolicy Norwegii – opublikowała przewrotny spot promujący miasto. Reklama cieszy się popularnością w internecie – opisuje adweek.com.  

Spot zaczyna się od słów „Szczerze mówiąc, nie przyjechałbym tu”. W wideo pod tytułem „Czy to w ogóle miasto?” występuje Halfdan, 31-letni mieszkaniec Oslo, który narzeka na miasto. Bohater ma wątpliwości, czy Oslo w ogóle jest miastem, z uwagi na jego niewielkie rozmiary i dostępność. Mężczyzna porównuje stolicę Norwegii z przepełnionymi turystami metropoliami takimi jak Paryż czy Nowy Jork, mówi także o tym, że podczas spaceru można tam spotkać premiera lub króla i porównuje miasto do niewielkiej wioski. Co więcej, narzeka na plaże w mieście czy łatwy dostęp do restauracji bądź instytucji kultury.

Jedna ze scen, wizyta w Muzeum Narodowym, nawiązuje do kampanii Visit Oslo z 2017 roku – zauważa źródło. Wówczas miasto „uratowało” parę, która na Instagramie poskarżyła się na tłumy podczas wycieczki do Luwru, i zabrało je do Oslo na powtórkę wakacji.

Na stronie internetowej organizacji turystycznej poza filmem umieszczono także listę wszystkich atrakcji, które wymienia bohater spotu.

Do tej pory spot zdobył 1,4 mln wyświetleń na TikToku – podaje źródło. Reklamę przygotowała agencja NewsLab. (mb)

Źródło:

adweek.com, Visit Oslo's Ad Uses Reverse Psychology to Entice Tourists, Samantha Nelson, 27.06.2024/ Zdjęcie główne: screen z youtube.com/Visit OSLO
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin