Tylko 1/3 firm z sektora energetyczno/chemicznego (29%) definiuje własny system wartości korporacyjnych – wynika z badania opisanego w raporcie „Corporate Values Index 2009 – sektor energetyczny/chemiczny”, które zostało przeprowadzone przez firmę ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR.
Dla badanych polskich firm sektora energetyczno/chemicznego najważniejszymi wartościami korporacyjnymi okazały się środowisko (57%) oraz jakość (43%). 29% badanych firm wskazało również takie wartości, jak odpowiedzialność, innowacyjność oraz etyka. Na świecie najważniejszymi wartościami wyżej wymienionego sektora okazały się głównie: innowacyjność (41%), środowisko (40%) oraz jakość (36%).
Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu oraz zmian zachodzących na tym polu na przestrzeni ostatnich lat.
Badania zostały oparte na analizach materiałów informacyjnych i ankietach kierowanych do wybranych, największych firm z kilkunastu branż. (rg)