piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDacia wprowadza nową identyfikację wizualną. Ma oddawać „prostotę i pomysłowość”

Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną. Ma oddawać „prostotę i pomysłowość”

Marka motoryzacyjna Dacia zmienia identyfikację wizualą. Odświeżone logo i znak producenta samochodów mają być bardziej nowoczesne, symbolizujące „prostotę” i „solidność”. Zmiany będą wprowadzane stopniowo od czerwca 2021 roku – na stronach internetowych, w reklamach czy broszurach. Na samochodach nowe logo i znak mają pojawić się w drugiej połowie 2022 roku.

Zmiana logo Dacii to element planu strategicznego marki, zaprezentowanego na początku 2021 roku. Marka zmienia logo i znak, wprowadza nowe kolory i obszary działalności, jednak „nie odcina się od swoich korzeni”. Nowa odsłona marki ma mocniej podkreślać wartości takie jak prostota i solidność w jak najlepszej cenie.

Poprzednie logo marki Dacia

Głównym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp, który ma sprawiać wrażenie „poczucia solidności i stabilności”. Wykorzystano w nim minimalistyczny design liter: „D” wygląda jak odwrócone „C”, co ma „oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość”. „Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych” – wyjaśnia marka.

Znak prezentuje z kolei połączone litery „D” i „C”, które „są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi”. Czytamy, że ma być on „mocny graficznie”, by umożliwić rozpoznanie marki nawet z daleka. Identyfikacja ma być minimalistyczna, by „przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze”. „Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie »D«, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości” – czytamy w komunikacie.

Nowy znak marki Dacia

W palecie kolorystycznej znalazła się zieleń w odcieniu khaki – która „sugeruje bliskość z naturą”. Uzupełniają ją dodatkowe kolory, czyli barwy ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta i piasek oraz dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni, które mają „wnosić akcent technologiczny”.

Marka przekazuje, że jej styl ma prezentować także nowa ikonografia, „która symbolizuje potrzebę wolności, powrotu do źródeł i do tego, co najważniejsze”. Wprowadzanie nowej identyfikacji marki rozpocznie się w czerwcu 2021 roku m.in. na stronach internetowych, w reklamach czy broszurach. Później, od początku przyszłego roku, identyfikacja pojawi się w salonach, a w drugiej połowie 2022 roku nowe logo i znak znajdą się na samochodach. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj