W marcu 2025 roku Muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel ruszyło ze specjalną inicjatywą „Daj im szansę”. Firma chce zachęcić konsumentów do zakupu zestawów słodyczy z niewielkimi defektami produkcyjnymi. Mimo że ich wygląd jest „nieidealny”, smak pozostaje nienaganny. Według marki jest to nie tylko okazja do odkrywania słodyczy E.Wedel, ale także krok w stronę niemarnowania żywności.
Od 12 marca 2025 roku w sklepie muzealnym na warszawskim Kamionku można zakupić specjalne paczki „Daj im szansę”. Wewnątrz każdej z nich znajduje się jeden rodzaj słodyczy z defektami produkcyjnymi, które pochodzą prosto z wedlowskiej fabryki, w tym połamane tabliczki czekolady, nierówno oblana pianka Ptasie Mleczko czy praliny o nietypowym kształcie. Marka zapewnia, że wygląd produktów z paczki różni się od tych znajdujących się na półkach sklepowych, ale smak i jakość pozostają na tym samym poziomie.
„Daj im szansę” jest długoterminowym projektem, który wpisuje się w wedlowskie podejście do zrównoważonego rozwoju i minimalizacji odpadów produkcyjnych. Dzięki tej inicjatywie pełnowartościowe słodycze, które posiadają defekty produkcyjne, zamiast trafiać do utylizacji, otrzymują drugą szansę. Ponadto, marka współpracuje z Bankiem Żywności SOS w Warszawie w ramach przeciwdziałania marnowaniu żywności.
„Wierzymy, że to smak i jakość są najważniejsze – a wizualne niedoskonałości nie odbierają naszym produktom walorów smakowych. W Polsce każdego roku marnuje się ok. pięć milionów ton żywności. W Wedlu staramy się do minimum ograniczać takie zjawiska i dlatego podejmujemy szereg inicjatyw w duchu less waste” – mówi Karolina Kopińska, koordynatorka ESG w firmie Wedel.
Marka podkreśla, że projekt „Daj im szansę” jest nie tylko sposobem na ograniczenie marnowania żywności, ale także wyrazem odpowiedzialności za środowisko. Każda paczka została bowiem zaprojektowana z myślą o minimalizacji negatywnego wpływu na otoczenie – do druku etykiet wykorzystano farby wodne, a opakowania wykonano w 100 proc. z papieru pochodzącego z dobrze zarządzanych lasów, które posiadają certyfikat FSC (The Forest Stewardship Council), oraz materiałów pochodzących z recyklingu. Dodatkowo wykorzystany do opakowania surowiec jest w pełni zdatny do recyklingu.
Inicjatywa jest rezultatem współpracy interdyscyplinarnego zespołu E.Wedel. Projekt opakowań przygotowała agencja brandingowa WRD. Działania PR obsługuje 24/7Communication. W ramach akcji planowane są również działania z influencerami. (ao)