Danone, NUTRICIA i Żywiec Zdrój mają wspólny dział komunikacji, public affairs i zgodności z regulacjami prawnymi. Celem zmiany jest wprowadzenie spójnej komunikacji wszystkich marek.
Działy komunikacji, relacji zewnętrznych i prawne wszystkich spółek należących do DANONE w Polsce, krajach bałtyckich i Skandynawii zostały połączone w nową jednostkę – Centrum Korporacyjne (tzw. General Secretary). Kieruje nim Paweł Kwiatkowski, wcześniej związany z Grupą SABMiller i Kompanią Piwowarską, gdzie pełnił funkcje zarządcze w zakresie spraw korporacyjnych.
Centrum Korporacyjne wspiera DANONE w obszarach: komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz budowania wizerunku pracodawcy (employer branding), public affairs oraz regulacji i zgodności z prawem.
W strukturach firmy wyodrębniono zespół komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, którego zadaniem jest rozwijanie, wzmacnianie i ochrona reputacji firmy przez realcje z mediami, w tym także budowanie wizerunku pracodawcy, oraz komunikacja wewnętrzną we wszystkich spółkach Danone. Za ten obszar odpowiada Małgorzata Kołodrub, dotychczas rzecznik prasowa NUTRICIA. Kołodrub w Centrum Korporacyjnym objęła stanowisko dyrektora ds. komunikacji. Komunikacją wewnętrzną zajmuje się Joanna Bieżuńska-Szewczyk, kierownik działu komunikacji wewnętrznej, która wcześniej odpowiadała za ten obszar w spółce Danone. Komunikacją zewnętrzną zajmuje się Martyna Węgrzyn, kierownik działu komunikacji zewnętrznej, wizerunku i eventów, która do tej pory pełniła funkcję rzecznika spółki Żywiec Zdrój.
Dział relacji zewnętrznych (public affairs) wspiera spółki DANONE w obszarze relacji z interesariuszami, z uwzględnieniem odpowiedzialności społecznej i zagadnień naukowych. Tym zespołem zarządza Ewa Gayny, dyrektor ds. relacji zewnętrznych. Gayny poprzednio zajmowała się komunikacją i relacjami zewnętrznymi spółki Danone (produkty mleczne). Katarzyna Hałat-Zientała pełni w zespole funkcję kierownika ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju. Wcześniej pracowała jako koordynator ds. PR w spółce Danone.
Patrycja Grabarczyk objęła z kolei stanowisko specjalistki ds. naukowych i relacji zewnętrznych.
W ramach Centrum Korporacyjnego funkcjonuje również zespół prawno-regulacyjny.
Centrum Korporacyjne nie zajmuje się natomiast komunikacją PR marek (Brand PR). Ten obszar pozostaje w spółkach i zajmują się nim: Katarzyna Kosieradzka, koordynator ds. PR w Danone, Marta Wojciechowska, kierownik ds. PR w NUTRICIA (żywność dla niemowląt i małych dzieci), Katarzyna Owsianko, młodszy kierownik ds. komunikacji w Żywiec Zdrój, oraz zespół kierowany przez Annę Cywińską, dyrektor ds. komunikacji i relacji medycznych dla Polski, Rosji, Krajów Bałtyckich oraz Ukrainy, odpowiedzialny za całość działań komunikacyjnych na rzecz firmy Nutricia Medyczna. (mb)