niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDekalog media relations

Dekalog media relations

Jak pisze Kate Finley, wybór (właściwej) agencji PR jest bardzo ważną decyzją. Od strategii wizerunkowej komunikowanej do mediów zależy bowiem w dużej mierze sukces firmy. Dlatego też, przed podjęciem współpracy, warto zadać agencji kilka pytań. Kwestie te można poruszyć także z firmą PR-ową, która została już wybrana, aby określić oczekiwania obu stron. Poniższe pytania mogą także zadać sobie sami specjaliści public relations przed przystąpieniem do opracowywania strategii dla nowego klienta.

1. Jak mierzyć rezultaty? Wypracowanie odpowiedniego sposobu raportowania jest warunkiem udanej współpracy oraz sposobem na podtrzymanie zaufania klienta.
2. Czy agencja jest „na bieżąco” z nowościami w branży? To pomoże ustalić, czy w komunikacji z mediami stosowane będą raczej tradycyjne metody, czy też firma PR zastosuje bardziej nowatorskie rozwiązania.
3. Jak blisko agencja będzie współpracować z klientem? Ustalenie częstotliwości spotkań oraz wyznaczenie kompetentnej osoby do kontaktów z PR-owcami usprawni wzajemne kontakty.
4. Jak często firma będzie pojawiać się w mediach? Aby uniknąć nieporozumień, należy dostosować oczekiwania kierownictwa firmy do realnych możliwości agencji w zakresie media relations. A co za tym idzie…
5. …jak zintegrować działania media relations z innymi formami komunikacji?
6. Co jeszcze agencja może zrobić dla organizacji? Zatrudniając firmę do kontaktów z mediami należy także ustalić, jakie inne działania z zakresu kreowania wizerunku agencja może połączyć ze swoimi obowiązkami.
7. Dlaczego wybrać akurat tę agencję? Warto poznać kompetencje, którymi wybrana przez nas firma wyróżnia się na tle innych.
8. Czy przedsiębiorstwo jest gotowe do ponoszenia dodatkowych opłat, kiedy zajdzie taka potrzeba? Niektóre działania mogą wymagać większych nakładów finansowych. Warto wcześniej ustalić nieprzekraczalny budżet.
9. Czy agencja ma sieć kontaktów w branży, w której działa klient? Oraz: 10. Czy agencja współpracowała wcześniej z firmą z tego sektora? Jeśli odpowiedź na oba pytania brzmi „tak”, oznacza to, iż wybrani specjaliści prawdopodobnie sprawniej i szybciej zrealizują zlecone zadania. (jl)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj