MDI ma pełne prawo bronić się, jeśli w jej opinii, artykuł uderza w ich kompetencje i niesłusznie ich oskarża. Na razie jest to tylko oświadczenie, decyzją firmy będzie pewnie, czy zamierza wystąpić na drogę sądową, czy nie.
Każda kampania informacyjna czy społeczna powinna być wyraźnie oznaczona, jeśli jest realizowana na czyjeś zlecenie. We fragmencie tekstu z oświadczenia MDI pisze, że „zainteresowane firmy mają pełne prawo prowadzić legalne działania lobbingowe, prowadzić kampanię informacyjną i zatrudniać doradców”. Owszem, ale społeczeństwo ma z kolei pełne prawo wiedzieć, kto za tymi działaniami stoi i w czyim interesie prowadzona jest dana kampania. To czy działania te były w pełni uczciwe, pozostawiam sumieniu MDI i ich klienta.
Joanna Delbar, wiceprezes zarządu ZFPR
Czytaj też:
Łazarewicz: skoro była to wzorcowa kampania, to trzeba było się pod nią podpisać
TP: MDI Strategic Solutions i „mechanizm skandalicznej manipulacji prawem i opinią publiczną”