niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościDigital. Umiejętności, które musisz opanować

Digital. Umiejętności, które musisz opanować

Wymagania wobec specjalistów w branży PR się zmieniają. Muszą otworzyć się na treści cyfrowe, zdobyć odpowiednie umiejętności i wykorzystać je w kontaktach z mediami – podaje airpr.com.
Jak czytamy, PR-owcy nie przywiązują wagi do wysyłki komunikatów prasowych i wiadomości mailowych. Tak było 25 lat temu i tak jest teraz. Jednak najlepsze wyniki uzyskuje się wtedy, kiedy pozna się dziennikarza. Powinniśmy wysyłać do niego tylko te materiały, którą do niego pasują, mogą go zainteresować. Raport na ten temat przygotowała Sally Falkow.

Oto kompetencje, które powinien nabyć PR-owiec, by nie zostać w tyle:

Monitoring social media
Dzięki niemu zdobędziesz dane (na podstawie informacji w mediach społecznościowych o Twojej marce), które pomogą Ci w zbudowaniu strategii – informuje portal.

Wyszukiwanie słów kluczowych
Umiejętność identyfikowania fraz, które miałyby być znajdowane i uwzględniane w Twoich treściach czy wiadomościach, jest kolejną istotną kompetencją – czytamy.

SEO
Powinieneś wiedzieć jak działa Google i inne wyszukiwarki – zapewnia źródło. Ważne, by umieć optymalizować teksty, zdjęcia czy wideo dla lepszej widoczności.

Sztuka czytania obrazów
Autorka raportu Sally Falkow radzi, by nauczyć się „czytać” treści wizualne. W jakim celu? Dzięki temu będziesz wiedział, jak przekazać efektywnie to, co chcesz powiedzieć – czytamy.

Budowa oryginalnych kreacji
Czytamy, że polega ono na umiejętności korzystania z narzędzi do tworzenia, edytowania i wykorzystania zdjęć czy na projektowaniu inforgrafik.

Tworzenie wideo
… ale takiego, dzięki któremu Twoja treść dotrze do dużej liczby odbiorów. Ważne są zarówno scenariusz, jak i światło, zdjęcia oraz edycja i dystrybucja – podkreśla Soza.

Umieszczanie reklam w mediach społecznościowych
Jak czytamy, jest to coraz bardziej popularne w branży PR. Należy nauczyć się, jak robić to skutecznie.

Współpraca z influencerami
Jak ich znaleźć i nawiązać z nimi kontakt? – ważne, by to wiedzieć. Oni bowiem mogą rozpowszechnić twoją informację – podaje źródło.

Przeprowadzanie analizy mediów
Dzięki niej dowiesz się, czego chcą i potrzebują odbiorcy oraz w jaki najlepszy sposób możesz im tę wiedzę przekazać – czytamy.

Utrzymywanie internetowych relacji
Naucz się jak znaleźć dziennikarzy i wydawców internetowych oraz jak nawiązać z nimi kontakt – radzi Falkow.

Podstawowe kodowanie
HTML – poznaj go! Pozwoli Ci on bowiem dodawać treści do artykułów lub umieszczać na stronach. Ponadto, będziesz mógł śledzić linki czy zamieszczać kody – czytamy.

Stosowanie Google Analytics
Naucz się śledzić wszystkie akcje PR i zamieść te najbardziej odpowiednie wykresy na Twojej internetowej tablicy – podaje portal.

Używanie internetowej tablicy
Jak czytamy, ważne jest również, by wiedzieć jak stworzyć takie miejsce i jak go używać. Pozwala ono bowiem monitorować i śledzić konwersacje, wskaźnik KPI czy efektywność treści.   
 

Tworzenie raportu ROI
Powinieneś również wiedzieć, jak oceniać i interpretować dane, zwiększać aktywność i znać ROI, czyli wskaźnik efektywności Twojej treści i innych PR-owych działań. Wszystko po to, by zweryfikować budżet – czytamy na koniec.

Fot. airpr.com

(ak)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj