Według rankingu APCO Insight, uwzględniającego sto najbardziej lubianych firm na świecie, największą sympatią wśród wszystkich marek cieszy się Walt Disney Company. Na podium znalazły się także Yahoo! i Google.
Branżą najliczniej reprezentowaną w czołówce rankingu jest przemysł technologiczny: oprócz Yahoo! i Google’a (odpowiednio 2. i 3. miejsce) w zestawieniu znalazły się firmy SONY (tuż za podium) oraz Apple (9. pozycja w rankingu).
„Nie od dziś wiadomo, że emocje wpływają znacząco na wybór takiej a nie innej marki. Jednak jakie ma to znaczenie dla samych przedsiębiorstw?” – stwierdziła Nancy Bachrach , dyrektor ds. marketingu agencji Grey Advertising – „Wyniki badania pozwalają zrozumieć, jakie odczucia wpływają na wizerunek konkretnych firm i branż u rożnych grup docelowych”.
„Najlepsze marki właśnie te brandy, które budują silną, trwałą więź emocjonalną z konsumentami” – podsumował zaś raport Bryan Dumont, prezes APCO Insight.
Ranking jest wynikiem trwającego dekadę globalnego projektu badawczego, uwzględniającego 600 największych światowych marek. W badaniu wzięło udział 70 000 osób reprezentujących 15 kluczowych rynków z całego świata.
Podstawowym kryterium oceny wszystkich przedsiębiorstw uwzględnionych w rankingu, było deklarowane przez ankietowanych konsumentów emocjonalne przywiązanie do marki. Opracowane przez APCO kryteria oceny każdego przedsiębiorstwa obejmowały osiem kategorii decydujących o skuteczności komunikacyjnej brandu: zrozumienie, przystępność, znaczenie, podziw, ciekawość, identyfikację, siłę wpływu i dumę z marki. (jl)