sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościDisney najbardziej kochaną marką

Disney najbardziej kochaną marką

Według rankingu APCO Insight, uwzględniającego sto najbardziej lubianych firm na świecie, największą sympatią wśród wszystkich marek cieszy się Walt Disney Company. Na podium znalazły się także Yahoo! i Google.

Branżą najliczniej reprezentowaną w czołówce rankingu jest przemysł technologiczny: oprócz Yahoo! i Google’a (odpowiednio 2. i 3. miejsce) w zestawieniu znalazły się firmy SONY (tuż za podium) oraz Apple (9. pozycja w rankingu).

„Nie od dziś wiadomo, że emocje wpływają znacząco na wybór takiej a nie innej marki. Jednak jakie ma to znaczenie dla samych przedsiębiorstw?” – stwierdziła Nancy Bachrach , dyrektor ds. marketingu agencji Grey Advertising – „Wyniki badania pozwalają zrozumieć, jakie odczucia wpływają na wizerunek konkretnych firm i branż u rożnych grup docelowych”.

„Najlepsze marki właśnie te brandy, które budują silną, trwałą więź emocjonalną z konsumentami” – podsumował zaś raport Bryan Dumont, prezes APCO Insight.

Ranking jest wynikiem trwającego dekadę globalnego projektu badawczego, uwzględniającego 600 największych światowych marek. W badaniu wzięło udział 70 000 osób reprezentujących 15 kluczowych rynków z całego świata.

Podstawowym kryterium oceny wszystkich przedsiębiorstw uwzględnionych w rankingu, było deklarowane przez ankietowanych konsumentów emocjonalne przywiązanie do marki. Opracowane przez APCO kryteria oceny każdego przedsiębiorstwa obejmowały osiem kategorii decydujących o skuteczności komunikacyjnej brandu: zrozumienie, przystępność, znaczenie, podziw, ciekawość, identyfikację, siłę wpływu i dumę z marki. (jl)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj