„Istnieją branże, jak chociażby sektor agencji zatrudnienia, które dla dobra wizerunku biznesu powinny przestrzegać określonych reguł, wychodzących daleko poza obowiązki wynikające z przestrzegania prawa” – przekonuje Agnieszka Zielińska, kierownik Polskiego Forum HR, w Gazecie Finansowej.
Według Zielińskiej zasady te budują zaufanie zarówno wśród klientów, jak i innych interesariuszy, a ich przestrzeganie wpływa na kreowanie pozytywnych opinii o firmie, co bezpośrednio przekłada się na jej wizerunek i pozycję na rynku. Jak zaznacza, budowanie kodeksów etycznych jest niezmiernie potrzebne – ich przyjęcie oznacza, że dany podmiot dobrowolnie zobowiązuje się do przestrzegania zasad w nim spisanych – zasad podyktowanych dobrymi praktykami prowadzenia biznesu. „W przypadku naszej branży wydaje się on być niemal niezbędny: na co dzień zatrudniamy pracowników lub pośredniczymy w ich zatrudnianiu, zatem usługi, które świadczymy, mają szczególny wymiar społeczny. W interesie całej branży jest dbanie o określone standardy, które są szczególnie istotne w obszarze poszanowania interesów kandydatów i klientów” – pisze Zielińska. (es)