piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościDlaczego Japonia jest cool?

Dlaczego Japonia jest cool?

Jak przekonuje Noofumi Makino, dyrektor warszawskiego biura Japońskiej Organizacji Handlu Zagranicznego JETRO , większe firmy nie reklamują swoich wyrobów przez metkę „Made in Japan”, lecz częściej – „Made by Japan”. W Briefie czytamy o tym, jakie skojarzenia mają z tą marką Polacy.

Makino wspomina, że w Polsce dużą rolę w budowaniu wizerunku Japonii odgrywa sektor spożywczy, a japońskie produkty kojarzą się nam ze zdrowymi i pożywnymi. Innymi mar­kami kreującymi wizerunek Japonii w Polsce są te dziedziny kultury, czyli np. manga i anime.  Makino podkreśla, że Japończykom bardzo zależy na rozpowszechnianiu japońskiej kultury. Od kilku lat tamtejszy rząd promu­je również kampanię „Cool Japan”, która ma na celu prezentowanie i wspieranie takich marek kulturowych.  Duże przedsiębiorstwa nie reklamu­ją swoich wytworów przez metkę „Made in Japan”, lecz raczej starają się promować swoje produkty pod ha­słem „Made by Japan”. Z kolei te firmy, które nie mają tak silnej marki, na pewno troszczą się o to, by podkreślać, że pochodzą z Japonii.

Makino w rozmowie z Briefem zwraca uwagę na duże zainteresowanie Polaków ich kulturą i festiwalami – jak choćby jak organizowany od dwóch lat w Warszawie Nihon Matsuri. W wywiadzie poruszono także kwestię, jakimi przedsiębiorcami są Japończycy. Za najsilniejszy punkt ich wizerunku można uznać to, że są postrzegani jako osoby ciężko pracujące. „Często powtarza się również, że mają problem z pod­jęciem szybkiej decyzji, co w począt­kowej fazie współpracy może być od­bierane negatywnie” – kontynuuje Makino i tłumaczy, że ten charakterystyczny model biznesowy wiąże się z koncep­cją Kaizen, która oznacza nieustan­ne ulepszanie i doskonalenie. „Co ciekawe, znam również kilka pol­skich firm, które wprowadzają zasady Kaizen w swoje struktury, by w ten sposób poprawić wydajność pracy” – podsumowuje. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj