Jerzy Ciszewski w swoim artykule w Briefie mierzy się z odpowiedzią na pytanie o przyczyny braku skuteczności niektórych działań PR. Autor, poszukując wytłumaczenia częstych niepowodzeń PR-owców, powołuje się na definicje strategii i taktyki, stwierdzając, że w polskim PR nie ma jeszcze dostatecznej wiedzy na ten temat. Ciszewski, analizując definicje pojęć zamieszczane przez najbardziej uznanych autorów, stwierdza, że granice pomiędzy nimi nie są wyraźne – „Tak jak granice między strategią i taktyką są płynne, tak płynna jest definicja obu zagadnień” – pisze Ciszewski.
Wśród przyczyn nieskutecznych działań PR Ciszewski wymienia sytuacje, w których „przemyślenia strategiczne nie zostały poparte konceptem taktycznym lub na odwrót”. Jego zdaniem PR-owcy ponoszą klęskę „Bo działania nie były ze sobą zintegrowane, zaplecze merytoryczne okazało się niewystarczające. W ślad za detalicznie rozpisanymi planami (strategicznymi i taktycznymi) nie poszły: techniczna biegłość, dokładność, wyczulenie na detal, umiejętność adaptacji do sytuacji, która z jakiegokolwiek powodu odbiega od przyjętych norm”.