Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Muse, materiały wideo publikowane przez marki mogą angażować widzów nawet po latach.
Firma przygotowała raport, w którym przeanalizowała m.in. zaangażowanie widzów i liczbę wyświetleń materiałów wideo na poszczególnych kanałach.
Najwięcej wyświetleń odnotowały kanały Samsung Polska (ponad 2,5 mln odsłon w czerwcu), Orange Polska (2,46 mln), SONYXPERIA (1,5 mln) i ING (1,24 mln).
Angażowanie widzów najlepiej wychodziło w czerwcu bankowi BPH (ponad 85 polubień i komentarzy na 10 tys. wyświetleń), Volkswagenowi (40,9), bankowi BZ WBK (34,62) i Mercedesowi (34,36). Kanał BPH osiągnął dobry wynik dzięki filmowi z pluszakami, symbolizującymi odsetki. Jak czytamy w raporcie, gorszy efekt przyniosło zatrudnienie Jakuba Wesołowskiego przez bank BZWBK. Również wysoki współczynnik osiągnął Volkswagen, mimo publikacji zaledwie jednego filmu w czerwcu. „Oznacza to, że widzowie nadal chętnie wchodzą w interakcje ze starszymi publikacjami na kanale” – czytamy.
Warte odnotowania są także kanały: PLUSH (promujący ofertę Plusa) i Frugo. Współczynniki interakcji, liczone od początku istnienia tych kanałów, wyniosły odpowiednio 36,6 i 56,11. W przypadku Frugo źródłem zainteresowania były 4 filmy opublikowane 2 lata temu. Mimo że później aktywność tej marki całkowicie zamarła, to te stare reklamy do dzisiaj angażują internautów – w czerwcu współczynnik zaangażowania na kanale Frugo wyniósł 10,94. Jak zaznaczają twórcy zestawienia, w przypadku kanału Plush źródłem sukcesu jest skuteczna moderacja i angażowanie się w dyskusję jako brand hero. (ks)
Pełny raport można pobrać tu.