piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDłuższe Stories na Instagramie. Serwis rozpoczął testy

Dłuższe Stories na Instagramie. Serwis rozpoczął testy

Instagram oficjalnie zaczął testowanie dłuższych filmów w Stories – informuje socialmediatoday.com.

W ramach testu wideo w relacjach na Instagramie będzie mogło trwać nawet minutę – czytamy. Oznacza to, że dłuższe filmy nie będą już dzielone na 15-sekundowe części i odtwarzane w kilku klatkach, jak miało to miejsce do tej pory.

Potwierdziły się doniesienia sprzed miesiąca, kiedy to badacz aplikacji Alessandro Paluzzi podał informację, że zauważył taką zamianę w kodzie platformy. Źródło zapytało Instagram o aktualizację. Portal w odpowiedzi przekazał, że jego społeczność oczekuje możliwości tworzenia dłuższych treści w Stories, a 60-sekundowe relacje mają pozwolić tworzyć i oglądać treści z mniejszą liczbą przerw. Serwis chce zapewnić użytkownikom większą swobodę twórczą.

Jak czytamy, według Instagrama opcja jest obecnie testowana na małej grupie użytkowników. Źródło wskazuje, że to krok serwisu do dalszej integracji różnych formatów wideo w aplikacji. Już w styczniu szef platformy Adam Mosseri, zapowiedział łączenie formatów wideo aplikacji, a zaczęło się to od połączenia postów wideo i IGTV w jeden format na początku zeszłego miesiąca.

Czytamy, że na zmiany wprowadzane przez Instagram duży wpływ miał sukces TikToka, który cieszy się dużą popularnością wśród młodych odbiorców. Na atrakcyjność TikToka, jak ocenia źródło, wpływa prostota aplikacji – po otwarciu portalu użytkownik ma dostęp do pełnoekranowych wideoklipów i transmisji, a wszystkie treści są połączone w listę.

Instagram – czytamy dalej – jest bardziej podzielony na segmenty, w osobnych sekcjach są bowiem Reels czy Stories. Źródło przypuszcza, że Instragram zmierza do połączenia wszystkich typów treści w jeden kanał, by zmaksymalizować zaangażowanie użytkowników.

Wydłużenie filmów w relacjach pozwoli użytkownikom publikować całe Reels w Stories – dodaje źródło. Jak przyznaje socialmediatoday.com, Meta (firma, do której należy Instagram) walczy teraz o odzyskanie młodszych użytkowników, o czym świadczą prezentowane zmiany. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj