poniedziałek, 16 września, 2024

Dobre imię firmy

„Liderzy w korporacjach muszą sprostać wielu wyzwaniom” – pisze na portalu Report on bussines.com Gwyn Morgan. Do wyzwań tych zalicza m.in.: stworzenie i zrealizowanie planu biznesowego, przyciąganie, motywowanie i umożliwianie rozwoju wykwalifikowanej kadrze, a także podtrzymywanie zaufania inwestorów. Zdaniem Morgana, o wymienionych elementach można wiele się nauczyć na wszystkich ekonomicznych uczelniach, jednak on za najważniejsze zadanie prawdziwego lidera uważa utrzymanie pozytywnej reputacji prowadzonego przedsiębiorstwa.
Morgan w artykule analizuje nie tak odległy przypadek, kiedy w bezpłatnym dodatku do niewielkiego magazynu kanadyjskiego ukazał się artykuł z oskarżeniami wobec dużej korporacji. W materiale, opierając się jedynie na anonimowych informatorach, zarzucano firmie m.in. nieprzestrzeganie prawa, działania wpływające negatywnie na środowisko naturalne, a także łamiące zasady demokracji. Morgan opisuje, jak stronniczy artykuł w małym piśmie zaszkodził dobremu imieniu firmy. Jego zdaniem, przedstawiciele firmy zetknęli się ze specyficzną grupą dziennikarzy, którzy zawsze nastawieni są „anty”, ale nawet w sytuacji, gdy mamy do czynienia z profesjonalnym dziennikarstwem, współpraca z mediami i dbanie o dobre imię firmy w mediach należą do najtrudniejszych zadań liderów. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj