Jak czytamy w magazynie Marketing w Praktyce, proces tworzenia marki zaczyna się od stworzenia dobrego logo. Jej sukces zależy natomiast od cierpliwości i systematyczności.
Logo powinno być proste, ponieważ jest „symbolem, skrótem myślowym”. Im bardziej skomplikowane, tym mniej czytelne i tym trudniej je zapamiętać. Dodatkowo prosta forma jest mniej podatna na zmienne tendencje wśród grafików. Mimo swojej prostoty logo powinno być unikalne i odróżniać markę na tle konkurencji. Jak czytamy, znak nie musi być dosłowny i może wywoływać różne skojarzenia, choć musi jednocześnie pasować do komunikacji marki i podsumowywać jej filozofię. Poza prostotą logo powinno również być uniwersalne i zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu na różnych nośnikach.
Proces tworzenia logotypu to zaledwie początek procesu tworzenia całej marki. Jak czytamy, najlepszymi doradcami są przy nim cierpliwość oraz systematyczność. Na podstawie logo tworzy się cały system komunikacji wizualnej firmy. Jeśli wszystko zakończy się sukcesem, marka ma nawet szansę stać się stałym elementem podkultury. (ks)