Studenci krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej, chcą przy pomocy kursów savoir-vivre’u zmienić swój wizerunek, informuje Gazeta.pl. Dzięki wspomnianym zajęciom chcą oni walczyć z negatywnym stereotypem panującym na temat studenta AGH. „Stereotyp jest taki: student AGH to młody mężczyzna powyciąganym swetrze, który średnio dba o fryzurę i obuwie. Większość czasu spędza przed komputerem lub na imprezach w akademiku. Zainteresowania ogranicza do Linuxa, meczu piłkarskiego i grilowania przy piwku” – mówi pomysłodawca idei Bartosz Dembiński.
Jednak nie tylko to jest powodem dużego zainteresowania kursami. Studenci chcą się nauczyć jak zachowywać się w przyszłości – podczas robienia kariery zawodowej. „Moi rówieśnicy często nie wiedzą, jak się zaprezentować, aby dobrze wypaść. A przecież takie umiejętności bardzo przydają się w dorosłym życiu, przede wszystkim w pracy”, podkreśla Dembiński. Gazeta dowiedziała się, że kursy będą bezpłatne, zorganizowali je specjaliści od wizerunku z firmy Benson. Pierwsze zajęcia, na które już zapisało się 80 osób ruszają 21 lutego. Podczas nich uczestnicy będą mogli się dowiedzieć, na czym polega „werbalna i niewerbalna komunikacja, jak w uprzejmy sposób mówić „nie”, a także jakich obyczajów przestrzegać w życiu towarzyskim.
A jeśli przyszli absolwenci AGH zdecydują się pracować w opolskim DHL-u, nabyta wiedza z pewnością pozwoli im zaoszczędzić pieniądze. We wspomnianej firmie kurierskiej wprowadzono, bowiem tzw. „noty karne”, czyli kary pieniężne za przeklinanie, piszą dziennikarki Gazety.pl. Za każde „twarde” przekleństwo potrącane jest z pensji 50 zł, za co odpowiada specjalnie do tego celu wyznaczony koordynator. Wszystko po to, aby pielęgnować pozytywny wizerunek firmy, podkreśla Anna Mazurek kierownik relacji z mediami w DHL.
Dotychczas ukarano w ten sposób już kilku pracowników, rekordzista musiał oddać aż 400 zł, informuje portal. I choć część pracowników firmy nie ma o nowym przepisie dobrego zdania, a kodeks pracy, ani wewnętrzny regulamin DHL nie przewiduje wspomnianych kar, firma nie zamierza z nich rezygnować. (ał)