piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościDobre zasady pisania informacji prasowej

Dobre zasady pisania informacji prasowej

Rynek Podróży zamieszcza artykuł, z którego można dowiedzieć się, jakie są najważniejsze zasady pisania informacji prasowej. Jak pisze autor tekstu Bogusław Feliszek według badań 75% wysłanych do redakcji informacji trafia do kosza jeszcze przed ich przeczytaniem. Warto pamiętać, aby informacja była zawsze aktualna i dostarczona na czas, dokładna, a także prosta w przekazie. Najlepiej, aby jej objętość nie przekraczała jednej strony formatu A4. Nagłówek powinien być błyskotliwy i zawierać nie więcej niż 12 słów.
Tytuł i pierwszy akapit powinny, zdaniem Feliszka, stanowić sedno informacji. Pisząc o jakimś wydarzeniu należy opierać się na faktach i pisać tylko prawdę. Ponadto przekaz stanie się atrakcyjniejszy, kiedy sformułowany zostanie przy użyciu czasowników czynnych, zamiast biernych. Jak pisze Feliszek, podkreślanie lepiej zastąpić w tekście kursywą i nie stawiać więcej niż jednego wykrzyknika w zdaniu mającym wzmacniać jakąś treść. Stosowanie się do tych i innych, bardziej szczegółowych zasad zawartych w artykule pomoże uchronić się od sytuacji, w której, jak pisze Feliszek, najgorszym wrogiem naszej informacji prasowej stanie się ona sama. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj