„W przeciwieństwie do dziennikarza, osoba pisząca tekst w PR nie koncentruje się na obiektywnym aspekcie przekazywanych informacji, nie doszukuje się przyczyn zaistniałej sytuacji oraz nie przekazuje własnych opinii i osądów. Najważniejsze są te informacje, które podtrzymują wizerunek firmy” – to myśl przewodnia artykułu opublikowanego w najnowszym numerze Marketingu w Praktyce autorstwa Grażyny Aniszewskiej i Izabelli Gielnickiej. Autorki radzą, aby pisaniu tekstu w PR towarzyszyły „podstawowe pytania skutecznej komunikacji: – Co chcę powiedzieć?; – W jaki sposób chcę wpłynąć na wizerunek mojej firmy?; – Do kogo kierowana jest informacja?; Kto jest moim odbiorcą?; – Jak skonstruować komunikat, aby jak najlepiej dotrzeć do odbiorcy?; – Jakich argumentów i środków użyć?”. Dodatkowo, każdy, kto zechce napisać dobry tekst, powinien odpowiedzieć sobie na pytania: „Jacy jesteśmy i czym różnimy się od innych organizacji?; Co stanowi o naszej unikalności?”. Odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania stanowią, zdaniem Aniszewskiej i Gielnickiej, „o jakości tekstów PR”. Oprócz rad dla piszących komunikaty w public relations, autorki wytykają również najczęstsze błędy piszących, m.in. zły wybór medium, brak myśli przewodniej, niedostosowana do zamierzonego celu długość informacji, jej charakter i dobór tematu, nieatrakcyjna strona wizualna komunikatu.