środa, 14 maja, 2025

Dobry PR to 6M

Strategia komunikacji powinna być uczciwa, ciekawa i skuteczna. Każdy ma szansę stworzyć ciekawą kampanię PR, o ile będzie pamiętał o kilku kluczowych zasadach. Wymienia je magazyn Marketer+.

„Dobry PR to świadoma, celowa i zaplanowana aktywność, trwała i długookresowa, ukierunkowana na stworzenie i utrzymanie takiego poziomu społecznej akceptacji, na którym firma lub marka będzie w stanie efektywnie się rozwijać” – czytamy. Działania PR powinny opierać się na rzetelności, wiarygodności i dialogu między autorem przekazu a grupami docelowymi. Do tych kwestii odnosi się m.in. kodeks etyki PSPR. Zgodnie z nim do najważniejszych zasad komunikacji należy uczciwość, prawdomówność, zakaz wprowadzania odbiorcy w błąd, ochronę dóbr osobistych i tajemnicę służbową, zakaz korumpowania środków masowego przekazu i nieuczciwej konkurencji w branży.

Działania PR dobrze zaplanować z wykorzystaniem koncepcji 6M. Zgodnie z nią strategia powinna uwzględniać misję (mission), grupy docelowe (market), budżet (money), treść PR (message), techniki PR (media) i ocenę skuteczności przeprowadzonych działań (measurement). Dobry PR to także dobre relacje z mediami. W tym przypadku należy zadbać o ich monitoring i aktualną bazę dziennikarzy zajmujących się zagadnieniami bliskimi naszemu klientowi (informacje prasowe powinny trafiać tylko do zainteresowanych dziennikarzy). Dobrze podtrzymywać kontakty z dziennikarzami, co jakiś czas wysyłając informacje o działalności naszego klienta. Ważna jest również gotowość do dostarczenia dziennikarzom wszystkich niezbędnych informacji. Z drugiej strony nie należy oczekiwać, że dziennikarze opublikują wysłane do nich, gotowe materiały. Przy ich przygotowywaniu należy pamiętać, aby zawierały jak najwięcej merytorycznych informacji, a nie treści reklamowych.

Odnośnie samego przekazu – informacje powinny być ciekawe, wysyłany komunikat prosty i uwzględniający charakterystykę danego medium i grup docelowych. (ks)

Chcesz wiedzieć jak to zrobić? Zapisz się na szkolenie!
Dowiesz się m.in:
– jaka jest różnica pomiędzy potrzebami PR-owca, a potrzebami dziennikarza
– jakie są zakłócenia na linii dziennikarz – PR-owiec
– jak w trudnych sytuacjach radzić sobie z trudnymi dziennikarzami
– jak, kiedy i do kogo pisać

Szkolenie „Media relations w dobie CTRL+V,ASAP i Like it!”, już 22.02 w Warszawie!

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już dziś!

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj