czwartek, 16 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościDobry pracownik tylko dla dobrego pracodawcy

Dobry pracownik tylko dla dobrego pracodawcy

W Pulsie Biznesu czytamy o wpływie wizerunku firmy na możliwość znalezienia dobrych pracowników. „Renomowana firma łatwiej znajdzie specjalistę” – pisze Joanna Inorowicz. Zaznacza, że budowanie wizerunku to proces długotrwały, ale opłacalny. Narzędziami, które mogą służyć budowaniu wizerunku wśród potencjalnych pracowników, są m.in.: strona internetowa, udział w targach pracy i konferencjach, a także programy praktyk, wykłady na uczelniach i fundowanie stypendiów.
Autorka artykułu wspomina również o nieformalnych źródłach przepływu informacji. Pisze, że plotki o złych zarobkach, niepłaceniu nadgodzin lub nadużyciach względem pracowników niekiedy sprawiają, że kandydaci sami rezygnują ze starania się o pracę w danej firmie. Zaleca, aby w takich przypadkach firma przeprowadzała proces rekrutacji, korzystając z usług firm zewnętrznych, które w trakcie rozmów z kandydatami będą przekonywać, że sytuacja w firmie uległa zmianie, a wszelkie niedociągnięcia ze strony pracodawcy zostały naprawione.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj