Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu oraz Dolnośląska Organizacja Turystyczna we współpracy ze Slowhopem – platformą oferującą miejsca noclegowe, stworzyli mapę „Slow Travel Dolny Śląsk”. Uwzględnia ona miejsca warte odwiedzenia, które nie pojawiają się na pierwszych stronach klasycznych przewodników.
„Wszystkie atrakcje i obiekty ujęte na mapie wpisują się w tematykę, która jest wytyczana obecnymi trendami i zapotrzebowaniem turystów, którzy w dobie pandemii zaczęli odkrywać inne regiony, ale też przekierowali się z turystyki masowej na turystykę lokalną, zlokalizowaną w miejscach bardziej zielonych” – komentuje Piotr Wnukowicz, dyrektor Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Źródło: materiały prasowe
Nowa forma promocji jest skierowana do osób, które chcą poznawać kulturę i dziedzictwo Dolnego Śląska, a miały okazję odwiedzić już najpopularnie atrakcje w regionie. Kampania ma promować turystykę w nurcie „slow”, która uwzględnia poznawanie regionalnego dziedzictwa kulturowego, wspieranie lokalnych przedsiębiorców oraz dbałość o środowisko przyrodnicze.
W papierowej wersji mapy znalazło się 113 domów gościnnych, gospodarstw agroturystycznych i miejsc noclegowych oraz nietypowych atrakcje kulturowe i przyrodnicze. Publikację można odebrać w punktach informacji Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej na wrocławskim Dworcu Głównym PKP i lotnisku. Wirtualny odpowiednik można znaleźć na stronie serwisu Slowhop oraz na stronie geoportal.dolnyslask.pl. (as)