Dominika Maison w dodatku do magazynu Forbes pisze o zagadnieniu reputacji. Z ostatnio prowadzonych badań nad reputacją wynika, że „polscy konsumenci najwyżej cenią nieco inne wartości niż zachodni”. Polacy łączą pojęcie reputacji przede wszystkim ze wskaźnikami subiektywnymi: zaufaniem, pozytywnymi emocjami oraz z aktywnymi zachowaniami lojalnościowymi (polecanie produktów innym i wracanie do nich).
Mniejsze znaczenie mają dla Polaków doniesienia na temat firmy pochodzące z prasy. Jak pisze Maison, doświadczenia krajów zachodnich pokazują, że pojawiło się coś w rodzaju „konsumpcji ideologicznej” – „Klienci potrafią odrzucić produkty, jeśli wiadomo, że wytwarzająca je firma postępuje w sposób nieuczciwy, na przykład źle traktuje swoich pracowników, zanieczyszcza środowisko naturalne lub jest uwikłana w afery polityczne”. Budowa reputacji marki w naszym kraju wciąż wiąże się przede wszystkim z dostarczaniem produktów i usług dobrej jakości.