Wraz z początkiem października rozpoczęła się druga część kampanii „Dopasowani kompani” Fundacji Zwierzęca Polana. Celem akcji jest promocja odpowiedzialnej adopcji dorosłych psów – opartej na charakterologicznym dopasowaniu właścicieli i zwierząt.
Wyemitowano 3 spoty telewizyjne, które pokazują efekty niedopasowania psów do właścicieli. Teraz powstało 6 layoutów. Przedstawiają one, w sposób humorystyczny, jak wygląda życie z wiernym psem, podzielającym pasje właściciela, czyli prawdziwym kompanem.
Do akcji włączyły się znane osoby. W specjalnej sesji zdjęciowej udział wzięli: dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska, aktorka Julia Pogrebińska, aktorka Katarzyna Warnke, siatkarz Wojciech Włodarczyk, mistrz MMA Karol Bedorf i bloger modowy Kamil Wawelski (Ekskluzywny Menel).
Kampanię stworzyło San Markos we współpracy z agencją strategiczną Melting Pot. Sesję zdjęciową wyprodukowała agencja Purple Talents, postprodukcję wykonał zaś Plupart.
Obecnie w schroniskach przebywa ok. 100 tysięcy psów. Kolejnymi 400 tysiącami w Polsce opiekuje się zaś Fundacja Zwierzęca Polana. Adoptowane są przede wszystkim młode psy ze względu m.in. na ich wygląd. Wiele psów wraca jednak do schronisk z powodu niedopasowania charakterów czy stylu życia właściciela i zwierzęcia. Fundacja w ciągu 4 lat swojej działalności przeprowadziła ok. 700 adopcji. Charaktery i potrzeby psów analizuje poprzez wywiady środowiskowe i behawioralne obserwacje zwierząt w domach tymczasowych.
(ak)