poniedziałek, 20 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościDorośli wkraczają na Snapchata

Dorośli wkraczają na Snapchata

Już 14 proc. Amerykanów powyżej 35. roku życia korzysta z komunikatora kojarzonego dotychczas wyłącznie z nastolatkami.

Od początku swego istnienia Snapchat był uważany za digitalową mekkę dla uczniów i studentów, tym samym pozwala im na przesyłanie filmów i zdjęć, które znikały po kilku sekundach – podkreśla autor artykułu Yoree Koch. Serwis gromadzi 150 mln użytkowników dziennie. Do niedawna był uważany za miejsce, do którego nie zaglądali rodzice – czytamy dalej.
Teraz na tym typowo młodzieżowym kanale komunikacji zaczynają pojawiać się starsi użytkownicy: zarówno rodzice szpiegujący swoje dzieci, jak i profesjonaliści szukający kolejnych platform społecznościowych.

Autor artykułu przytacza ostatni raport comScore, z którego wynika, że Snapchat „wkracza do głównego nurtu”. Z tego kanału komunikacji korzysta 38 proc. amerykańskich użytkowników smartfonów w wieku od 25 do 34 lat oraz 14 proc. w wieku 35 lat i starszych. Jeszcze trzy lata temu te liczby wynosiły odpowiednio 5 i 2 proc.

„By zanotować wzrosty, które przełożą się na konkretne zyski, trzeba być atrakcyjnym medium dla wielu grup wiekowych, co może jednocześnie nieco odstraszyć nastolatków” – komentuje w tekście Gene Munster, analityk Piper Jaffray, który prowadzi badania na temat nastolatków w mediach społecznościowych.

Jak czytamy dalej, nie do końca wiadomo, czy Snapchat jest w stanie zainteresować tylu dorosłych, by przekształcić się w narzędzie internetowe takie jak Google do wyszukiwania wiadomości czy Amazon do zakupów.

Sam Snapchat przyjął z zadowoleniem napływ starszych użytkowników.
„Nasza społeczność cieszy się z obecności rodziców, ponieważ Snapchat to naprawę szybki i dający dużo zabawy sposób komunikowania się. Nie mamy publicznych komentarzy i polubień, które często powodują niezręczne sytuacje w tradycyjnych mediach społecznościowych. To nigdy nie było problemem” – powiedziała rzeczniczka firmy.

W ubiegłym roku Snpachat dodał nowe opcje, ponieważ buduje platformę współpracy z reklamodawcami. W tym roku firma spodziewa się osiągnąć przychód w wysokości 300 mln dolarów w porównaniu z 60 mln zarobionymi w roku ubiegłym. W marcu Snapchat przeprojektował aplikację w taki sposób, by pozwolić użytkownikom na wykonywanie połączeń audio i wideo oraz wysyłać wiadomości głosowe, zasadniczo przekształcając się w narzędzie komunikacji all-in-one. Firma pracowała również nad solidną sekcją aktualności z tak różnorodnymi wydawcami jak Cosmopolitan, Vice czy The Wall Street Journal, a gwiazdy m.in. Lady Gaga używają go, by pokazać kawałek swojego życia.

Ulepszenia przyciągają użytkowników takich jak Cathi Crismon, 60-letnia profesjonalna blogerka, która mówi, że dołączyła do Snapchata kilka miesięcy temu, aby pozostać w kontakcie i promować swój blog. (jj)
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj