Rynek Turystyczny cytując ekspertów, radzi, jak w efektywny sposób wykorzystywać public relations w działalności turystycznej. Budowanie wizerunku firm jest ważne, ponieważ konkurencja na rynku usług turystycznych stale rośnie.
Pytani przez miesięcznik PR-owcy z firm turystycznych podkreślają, że działania public relations służą głównie budowaniu poczucia bezpieczeństwa klientów firm oferujących usługi wyjazdowe. „W branży turystycznej jest to szczególnie istotne, ponieważ praktycznie każdy sezon kończy się głośnym bankructwem”, podkreśla Remigiusz Talarek z Rainbow Tours. W gąszczu konkurencji liczy się także podkreślenie jakości usług biura podróży, ponieważ „turystykę kupujemy najpierw oczami, a później emocjami”, podkreśla Andrzej Glapiak z easygo.pl.
Zdaniem Dawida Sadulskiego z planet.pl działy PR w firmach turystycznych zajmują się głównie wsparciem sprzedaży a także kontaktami z mediami. Współpraca z tymi ostatnimi polega tu na „wspieraniu mediów na przykład w opracowywaniu tematów analitycznych na temat trendów w branży”. (ał)