sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDove chce zmienić wizerunek kobiet w reklamach i „hakuje" Shutterstocka

Dove chce zmienić wizerunek kobiet w reklamach i „hakuje” Shutterstocka

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Dove w 2016 roku, 68 proc. kobiet nie identyfikuje się z wizerunkiem, jaki w reklamach jest przypisywany przedstawicielkom płci pięknej – podaje adweek.com. Duński oddział Mindshare postanowił coś z tym zrobić.

Jak opowiada dyrektor kreatywny agencji Kenneth Kaadtmann, pewnego razu pracownicy przeglądali zdjęcia kobiet na platformie stockowej i zauważyli, że większość przedstawia je w stereotypowy sposób. Dopiero po obejrzeniu wyników z kilku stron udało się znaleźć fotografie, które nie byłyby ordynarne. To stało się bezpośrednią inspiracją do podjęcia działań.

„Zadaliśmy sobie pytanie: »A gdybyśmy mogli zhakować tę stronę?«, które z kolei przerodziło się w następne – »A co, gdybyśmy mogli zrobić to legalnie?«” – cytuje wypowiedź Kennetha Kaadtmanna adweek.com.

W efekcie powstała kampania marki Dove „Image_Hack”, którą zrealizował duński oddział Mindshare. Działania w ramach akcji skupiono na platformie zdjęciowej Shutterstock, którą legalnie „zhakowano”.

Źródło: vimeo.com, Awesome pomegrante

„Współpracowaliśmy z kilkoma największymi fotografami w branży i zrobiliśmy zdjęcia silnych, niezależnych kobiet w sytuacjach, które nie przedstawiają ich w stereotypowym ujęciu”– wyjaśnia Kenneth Kaadtmann.

Fotografie umieszczono na platformach stockowych i otagowano, wykorzystując frazy typu „beautiful woman”. Następnie do korzystania ze zdjęć zachęcano agencje i samych reklamodawców.

Zdjęcia zostały przesłane na Shutterstock w styczniu 2017 roku. Dedykowana kampanii witryna – ImageHack.org – powstała miesiąc później. Natomiast 8 marca, w Międzynarodowy Dzień Kobiet, w Danii pojawiły się serie reklam outdoorowych, które miały zachęcać do wykorzystywania zdjęć stworzonych na potrzeby akcji.

„Czy zrealizowaliśmy naszą misję? Przyszłość pokaże. Na razie możemy zdradzić, że odnotowujemy wiele pobrań tych fotografii i mamy powody, aby przypuszczać, że marki z nich korzystają” – mówi Kenneth Kaadtmann.

Do tej pory ze zdjęć przygotowanych w ramach kampanii „Image_Hack” skorzystały 42 firmy, w tym Ford czy Frisko – czytamy.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie. (pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj