Marka Dove zamieściła na Facebooku reklamę, która szybko wywołała krytyczne komentarze internautów. Została bowiem uznana za rasistowską – opisuje adweek.com.
Jak czytamy, kilkusekundowa reklama promująca balsam marki, przedstawiała kobiety o różnych kolorach skóry. Pokazano w niej czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce, która zdejmuje bluzkę i „zmienia się” w kobietę w o jasnej karnacji, w jasnym T-shircie. Kolejna odsłona reklamy pokazywała przemianę białej kobiety w kobietę o azjatyckiej urodzie. Wideo opublikowano na amerykańskiej stronie Dove na Facebooku.
Źródło: twitter.com/BBCNewsbeat
Pod postem pojawiło się bardzo dużo negatywnych komentarzy. Internauci uznali, że reklama jest obraźliwa i rasistowska – czytamy dalej.
Po krytyce kontrowersyjny wpis został usunięty, marka zamieściła natomiast przeprosiny, w których zapewniła, że nie o taki cel jej chodziło, chciała przedstawić „różnorodność prawdziwego piękna” – podaje źródło. Dove zapowiedziało też, że w przyszłości będzie kierować się opiniami klientów przy tworzeniu komunikacji w mediach społecznościowych.
Źródło: twitter.com/Dove
Dalej czytamy także, że marka była już oskarżana o rasizm w reklamie z 2011 roku, w której przedstawiono efekt „przed” i „po” zastosowaniu kosmetyku Dove i ustawiono modelki o różnych kolorach skóry w taki sposób, że internauci uznali, że docelowy efekt to biała skóra.
Źródło: twitter.com/Dove
Za rasistowskie hasło była krytykowana także Nivea, która w kwietniu 2017 roku zamieściła na Facebooku zdjęcie ze sloganem „White is purity” („Biel to czystość”).
Czytaj także: Dove krytykowane za butelki, które mają symbolizować kobiece kształty
(mb)