sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDove przeprasza za reklamę, którą internauci uznali za rasistowską

Dove przeprasza za reklamę, którą internauci uznali za rasistowską

Marka Dove zamieściła na Facebooku reklamę, która szybko wywołała krytyczne komentarze internautów. Została bowiem uznana za rasistowską – opisuje adweek.com.

Jak czytamy, kilkusekundowa reklama promująca balsam marki, przedstawiała kobiety o różnych kolorach skóry. Pokazano w niej czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce, która zdejmuje bluzkę i „zmienia się” w kobietę w o jasnej karnacji, w jasnym T-shircie. Kolejna odsłona reklamy pokazywała przemianę białej kobiety w kobietę o azjatyckiej urodzie. Wideo opublikowano na amerykańskiej stronie Dove na Facebooku.

Źródło: twitter.com/BBCNewsbeat

Pod postem pojawiło się bardzo dużo negatywnych komentarzy. Internauci uznali, że reklama jest obraźliwa i rasistowska – czytamy dalej.

Po krytyce kontrowersyjny wpis został usunięty, marka zamieściła natomiast przeprosiny, w których zapewniła, że nie o taki cel jej chodziło, chciała przedstawić „różnorodność prawdziwego piękna” – podaje źródło. Dove zapowiedziało też, że w przyszłości będzie kierować się opiniami klientów przy tworzeniu komunikacji w mediach społecznościowych. 

Źródło: twitter.com/Dove

Dalej czytamy także, że marka była już oskarżana o rasizm w reklamie z 2011 roku, w której przedstawiono efekt „przed” i „po” zastosowaniu kosmetyku Dove i ustawiono modelki o różnych kolorach skóry w taki sposób, że internauci uznali, że docelowy efekt to biała skóra.

Źródło: twitter.com/Dove

Za rasistowskie hasło była krytykowana także Nivea, która w kwietniu 2017 roku zamieściła na Facebooku zdjęcie ze sloganem „White is purity” („Biel to czystość”).

Czytaj także: Dove krytykowane za butelki, które mają symbolizować kobiece kształty

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj