9 kwietnia 2024 roku z okazji 20. rocznicy kampanii na rzecz „Prawdziwego piękna” marka kosmetyczna Dove ruszyła z akcją, która ma za zadanie pokazać, jak ważne jest ponowne zdefiniowanie piękna w czasach szybkiego postępu technologicznego. Ponadto, marka zobowiązała się nie używać sztucznej inteligencji do tworzenia lub modyfikowania wizerunku kobiet – podaje thedrum.com.
Według szacunków Dove, do 2025 roku 90 proc. treści, które ludzie oglądają w internecie, będzie generowanych przez sztuczną inteligencję – czytamy.
W spocie przygotowanym przez agencję Soko marka za pomocą wygenerowanych komputerowo zdjęć podkreśla uprzedzenia i na nowo definiuje, jak wygląda piękno w erze cyfrowej – podaje thedrum.com.
Źródło: youtube.com/doveunitedstates
Kwestią, która najmocniej wybrzmiewa w całej kampanii, jest szkodliwy wpływ „perfekcyjnych” obrazów na zdrowie psychiczne i poczucie własnej wartości. Dove podkreśliło, że 1 na 3 kobiety odczuwa presję, by zmienić swój wygląd z powodu tego, co widzi w internecie – donosi źródło.
Obecność sztucznej inteligencji w życiu większości osób jest nieunikniona. Z tego powodu Dove wzywa do rozmów na temat standardów piękna – zarówno online, jak i offline – czytamy. (ao)