poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDropbox wychodzi z pudełka

Dropbox wychodzi z pudełka

Jak twierdzą twórcy platformy, jest to największa zmiana wizualna w dziesięcioletniej historii Dropboksa. Mimo że jeszcze dwa lata temu zdecydowano się na lifting pierwotnego loga, tym razem marka stawia również na nową filozofię.

Inspiracją do zmodyfikowania identyfikacji wizualnej Dropboksa byli sami jej użytkownicy. O ile kiedyś głównym celem istnienia dysku w chmurze było – co miało odzwierciedlać logo – przechowywanie plików, tak teraz Dropbox jest według twórców czymś znacznie więcej.

„Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla naszą pasję: budowanie narzędzi, które umożliwiają zespołom nie tylko odnalezienie skupienia i odpowiedniego rytmu pracy, lecz także uwolnienie ich kreatywnej energii” – piszą twórcy Dropboksa.

Poprzedni logotyp był symbolem pudełka. „Nowy jest prostszy i czystszy. Punktem wyjścia był niebieski karton do przechowywania rzeczy, tym razem podkreśliliśmy, że tak naprawdę jest on szeregiem płaszczyzn, które pokazują, że Dropbox jest przestrzenią dla kreatywności” – tłumaczy Nicholas Jitkoff, wiceszef designu marki.


Logotypy marki Dropbox. Wyżej – poprzednia wersja, niżej – najnowsza.

Jitkoff podkreśla, że identyfikacja wizualna ma oddawać sytuacje, w których spotykają się ze sobą zupełnie różne, kreatywne umysły. „Staramy się to pokazać, zestawiając ze sobą kontrastowe kolory, kroje pisma i style – dzięki temu widać, jakie możliwości daje nieoczywiste połączenie pomysłów” – dodaje wiceszef designu Dropboksa.

Prace ilustratorów, mające pokazać nową filozofię marki.

Wraz z nową identyfikacją wizualną, twórcy Dropboksa zdecydowali się wprowadzić nowe – inne niż dotychczasowy biało-niebieski – połączenia kolorystyczne. Ciemnoczerwony spotyka się teraz z jasnoniebieskim, fioletowy z żółtym a pomarańczowy – z zielonym. Sam interfejs aplikacji jednak zachował podstawową kolorystykę, a urozmaicany jest głównie ilustracjami.

Połączenia kolorystyczne w nowej identyfikacji wizualnej Dropboksa.

Odświeżony interfejs aplikacji Dropbox.

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj