Czy stan Kalifornia musi szczególniej zadbać o swój wizerunek w obliczu podwyżek cen paliwa – pyta na łamach The Desert Sun Debra Gruszecki.
Zdaniem Caroline Beteta, szefowej kalifornijskiej Komisji ds. Podróży i Turystyki, spekulowano już na ten temat. Uważa ona jednak, że podwyżka cen paliwa nie przełoży się w rzeczywistości na spadek zainteresowania tym stanem. Dlatego jeśli chodzi o strategię promocyjną, hasłem Kalifornii pozostaje „It’s ‘California – find yourself here”.
Stan planuje wydać ponad 20 milionów na międzynarodowo zakrojone działania marketingowe. Zdaniem Caroline Beteta, Kalifornia ma szczęście, że jej swoistym ambasadorem jest ktoś tak rozpoznawalny i podróżujący, jak gubernator Arnold Schwarzenegger.
Kalifornia chce także zachęcić do przyjazdu mieszkańców Japonii i Europy. Dla turystów z Japonii przygotowano specjalny, 30-sekundowy spot promocyjny, a dla widzów BBC World – 6-odcinkowy serial “Cutting Edge Kalifornia”, o kalifornijskim środowisku, jedzeniu i winie. (kk)