„W aktualnym numerze kwartalnika MarketingMiejsca.com.pl poszerzyliśmy poruszaną tematykę. Nie piszemy tylko o komunikacji marketingowejmiast i regionów, choć jej wciąż poświęcamy najwięcej uwagi. Analizujemy jednak również rolę samorządowego lidera w prorozwojowym zarządzaniu miastem, m.in. w kontekście tegorocznych wyborów samorządowych oraz znaczenie społecznej partycypacji w budowaniu marki miejsca” – wymienia Robert Stępowski, redaktor naczelny magazynu.
Gazeta cały czas jest bezpłatna, choć kiedy 28 lutego liczba zamawiających ją osób przekroczyła 2 tysiące, wydawca postanowił wprowadzić opłatę dla kolejnych zamawiających w wysokości 2 zł.
„Niestety liczba osób, która chce otrzymać naszą gazetę, przerosła nasze założenia budżetowe. Opłata, którą zdecydowaliśmy się wprowadzić od 2 marca, pokrywa wyłącznie koszt wysyłki” –tłumaczy Stępowski.
O czym przeczytacie w drugim numerze gazety MarketingMiejsca.com.pl?
O trendach w marketingu miejsc piszą: Anna Zbierska (Gdańsk), Marcin Kandefer (Kraków), Joanna Nowaczyk (Poznań), Maciej Łaski (Łódzkie), Rafał Kiewisz (Warmińsko-Mazurskie), Karolina Zuzaniuk (Lublin), Bartłomiej Walas (POT), Łukasz Wilczyński (Planet PR), Justyna Makowska (niezależny konsultant), Robert Stępowski (ROSTER Consulting) – str. 3-4.
„Przez żołądek do kieszeni turysty” – czyli jak rozwija się w naszym kraju turystyka kulinarna i które samorządy chcą przyciągnąć do siebie tradycyjnymi, regionalnymi potrawami –str. 6-7.
„Marka miasta w ruchu” –Marek Tobolewski o społecznej partycypacji w budowaniu marki miejsca –str. 8.
„Koszty udziału w targach” –szczegółową analizę przeprowadzili: Iryna Manczak oraz niekwestionowany autorytet w dziedzinie marketingu terytorialnego prof. Andrzej Szromnik – str. 10.
„Regiony będą musiały dopłacić” m.in. do udziału w zagranicznych imprezach targowych. Tego przynajmniej chce POT. U nas w tej sprawie wypowiadają się: Marta Chełkowska (Pomorskie) i Rafał Szmytke (POT) – str. 11.
„Miasta nie mogą być przeciętniakami!” –o miastach przyszłości i miastach w przyszłości rozmawiamy z dr Jackiem Pogorzelskim, który udziela samorządowcom kontrowersyjnych rad – str. 12-13.
„Trendy w public relations”. Swoje prognozy prezentują: Barbara Labudda, Renata Toczyska-Seliga, Tomasz Kordowski, Andrzej Gruszka – str. 16.
„Które wydarzenia promują?”. Przygotowaliśmy zestawienie wielu zaplanowanych na 2014 rok, które zdaniem poszczególnych samorządów są dla nich najważniejsze z promocyjnego punktu widzenia. A czy tak faktycznie jest – ocenicie sami – str. 18-19.
„Kto tu rządzi?” dr Ewa Bogacz-Wojtanowska tłumaczy rolę dobrego samorządowego lidera, któremu leży na sercu rozwój miasta lub gminy, którą zarządza oraz jak radni, czy mieszkańcy mogą wpłynąć na swojego: wójta, burmistrza, prezydenta, który jest tylko dobrym administratorem – str. 21.
PRoto.pl jest patronem medialnym gazety.
Marketing miejsc – sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto. Kliknij, aby obejrzeć wideofragment wykładu.