środa, 23 października, 2024
Strona głównaAktualnościDuma narodowa to za mało

Duma narodowa to za mało

Po latach fascynacji zagranicznymi produktami na nowo odkrywamy polskie marki. Jednak czy sam nasz zachwyt nad ich „polskością” wystarczy, aby zbudować pozytywny wizerunek naszego kraju za granicą? – pyta na łamach Polski Marta Hereźniak.

„Silna marka narodowa oznacza korzystanie z efektu kraju pochodzenia”, pisze dziennikarka. Dzięki dobremu wizerunkowi kraju z którego pochodzi dana marka, konsumenci są skłonni zapłacić za produkty wyższą cenę, a kraj ten korzysta z premii wizerunkowej. Następnie przekłada się ona na strumień zagranicznych środków zasilających gospodarkę kraju o silnej marce.

Polska również może korzystać z dobrodziejstw marki narodowej, ale jak zauważa autorka, żeby ją zbudować, niezbędna jest współpraca państwa i przedsiębiorców. Marki firm i marka narodowa powinny posiadać pewne wspólne lub nawiązujące do siebie atrybuty. „Musi istnieć porozumienie między firmami a instytucjami publicznymi odnośnie podstawowych założeń i harmonogramu programu brandingu narodowego”, czytamy. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj