Instagram usunie funkcję „Swipe Up”, umożliwiającą dodanie linków w Stories. Zastąpi ją specjalna naklejka – opisuje techcrunch.com. Użytkowników serwisu czeka też inna duża zmiana – linki do relacji będą mogli dodawać wszyscy. Do tej pory było to zarezerwowane dla kont z co najmniej dziesięcioma tysiącami obserwujących.
Jak czytamy, od 30 sierpnia dodanie linku „Swipe Up” w Stories nie będzie już dostęne na Instagramie. Nie zniknie jednak możliwość przekierowania do strony internetowej, popularna m.in. wśród firm czy twórców internetowych. Serwis społecznościowy wprowadzi nowe rozwiązane – naklejkę z linkiem.
Początkowo, jak podaje źródło, dostęp do nowej naklejki mają zyskać profile, które dotychczas korzystały z funkcji „Swipe Up” – czyli profile zweryfikowane lub mają przekroczyli próg dziesięciu tysięcy obserwujących. Z czasem jednak testy, trwające już od kilku tygodni, mają objąć też pozostałych użytkowników – czytamy dalej.
Testowanie naklejki Link rozpoczęło się w pierwszej połowie 2021 roku wśród niewielkiej grupy użytkowników – podaje źródło. Czytamy, że specjalistka ds. social mediów Jane Manchun Wong zauważyła w serwisie komunikat ostrzegający twórców przed planem zamknięcia linków przesuwanych w górę.
Źródło wskazuje, że naklejka Link ma kilka zalet w porównaniu ze starszym sposobem kierowania do stron www. Czytamy, że zapewnia twórcom większą kontrolę nad Stories –podobnie jak ankiety, pytania i naklejki lokalizacyjne, umożliwia ona zmienianie stylów, modyfikowanie rozmiaru naklejki, umieszczanie jej w dowolnym miejscu relacji itp. Co więcej, odbiorcy będą mogli reagować i odpowiadać na posty z dołączoną naklejką linku. Wcześniej w przypadku Stories z linkami nie było to możliwe – dodaje źródło.
W tej chwili nie ma zmiany w grupie, która ma dostęp do umieszczania linku, czytamy jednak, że Instagram rozważa rozszerzenie dostępu do funkcji dla większej liczby kont. Źródło wskazuje, że decyzję o rozszerzeniu dostępu trzeba jednak podjąć rozważnie, bo może to mieć wpływ na integralność i bezpieczeństwo aplikacji – np. jeśli funkcja zostałaby wykorzystana do szerzenia nieprawdziwych informacji.
Źródło dodaje, że odejście Instagrama od gestu do naklejki jest zgodne z obecnym kierunkiem rozwoju serwisu. Portal od jakiegoś czasu dodaje już rozwiązania w formie naklejek do Stories, takie jak darowizny, muzyka czy ankiety. (mb)