Agencja PRCN znalazła się w finale konkursu Ragan’s PR Daily – Nonprofit Communications Awards z dwoma projektami: „Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent” oraz „Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem”. Zostały one wyróżnione w w kategorii kampanie i komunikacja oraz podkategoriach: public affairs oraz komunikacja kryzysowa.
Ragan Communications dostarcza wiadomości i analizy ze świata public relations oraz organizuje szkolenia dla specjalistów z branży. PR Daily, będące częścią organizacji, to medium dla specjalistów ds. public relations, a także organizator konferencji branżowych i konkursów – w tym PR Daily Awards. Ragan Communication.
W tym roku wyróżniono 47 kategorii konkursowych, w tym trzy podkategorie: komunikacja non-profit, kampanie i komunikacja oraz narzędzia komunikacji.
Projekt „Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent” dostał się do finału w kategorii public affairs. Kampania koncentrowała się na poprawie standardów bezpieczeństwa w szpitalach. W ramach akcji zainicjowano ogólnopolskie badanie dotyczące wdrażania dyrektyw unijnych w polskich szpitalach. Działania te przyczyniły się do uchwalenia ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, ustanowienia nowych wskaźników oceny jakości szpitali oraz rozpoczęcia roku jakości i bezpieczeństwa w ochronie zdrowia.
Drugi projekt – „Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem” znalazł się w finale konkursu w kategorii komunikacja kryzysowa. Inicjatywa miała na celu wsparcie pacjentów wymagających długoterminowej opieki z wykorzystaniem respiratora przez podniesienie świadomości społecznej na temat wentylacji oddechowej i zwrócenie uwagi decydentów na sytuację pacjentów z przewlekłymi chorobami dróg oddechowych. Kampania powstała w odpowiedzi na planowane przez NFZ ograniczenia w świadczeniach.
Ogłoszenie wyników konkursu oraz wyłonienie zwycięzców poszczególnych kategorii odbędzie się 27 wrześniu 2024 roku podczas uroczystej gali organizowanej przez PR Daily w Nowym Jorku. (kn)