„Musimy chyba trochę zmienić paradygmat myślenia o markach FMCG w internecie. Komunikacja cyfrowa musi być w dzisiejszych realiach częścią wartości marki” – przekonuje Marek Kapuściński, dyrektor generalny i wiceprezydent P&G.
W komunikowaniu cyfrowym firm z sektora FMCG trzeba postawić nacisk na jej wartość. Jeśli konsument zainteresuje się produktem to informacji będzie szukać właśnie w sieci. Tam też będzie mógł się tym podzielić ze swoimi znajomymi – twierdzi Kapuściński. „(…) wiele miejsca w życiu marek zajmuje dziś interaktywność, dialog w czasie rzeczywistym z naszymi konsumentami. To nie może jednak być sztuczne tworzone zainteresowanie, a tak jak od dawien dawna interakcja oparta jest na prawdziwej wartości i kreatywności” – czytamy w Media i Marketing.
Co jest istotą markowego produktu? Zdaniem Kapuścinskiego to jego znaczenie oraz wartość dla konsumenta. „Istnieje szereg obszarów tej wartości, takie jak jakość, ale także elementy emocjonalne czy kulturalne. Im więcej tych wartości zawiera marka, tym pełniej odpowiada na potrzeby konsumentów i przetrwa” – dodaje. Ważnym czynnikiem jest także więź emocjonalna, którą firmy tworzą poprzez dialog z konsumentem. Według Kapuścińskiego wiele marek własnych nie stawia na nawiązywanie relacji. Brakuje też innowacyjności, na którą stawiają marki producentów. Zaś innowacja to „sposób na stałe lepsze spełnianie potrzeb konsumenta, za który nas wynagradza wiodącymi udziałami w rynku. To największa nagroda dla marki” – podsumowuje dyrektor generalny i wiceprezydent P&G. (kg)