Kwestie związane z ochroną środowiska mogą wpływać na decyzje zawodowe. Prawie 40 proc. Polaków chętniej aplikuje do firm, które prowadzą działania proekologiczne – wynika z badania Pracuj.pl.
66 proc. respondentów Pracuj.pl pozytywnie ocenia zjawisko wspierania przez firmy ekologii i ochrony środowiska. 27 proc. badanych ma do tego obojętny stosunek, a jedynie 7 proc. ocenia je negatywnie.
Okazuje się także, że postrzeganie działań proekologicznych nie różni się znacząco w poszczególnych grupach wiekowych, większy wpływ na ocenę działań biznesu związanych z ekologią ma natomiast wykształcenie. Jak wynika z badania, najrzadziej pozytywnie odnoszą się do nich osoby z wykształceniem podstawowym (57 proc.), a najczęściej – z dyplomem uczelni wyższych (73 proc.).
Źródło: Pracuj.pl
Z badania wynika także, że dla 39 proc. respondentów działalność proekologiczna firmy byłaby zaletą i wpłynęłaby na ich podejście do procesu rekrutacyjnego – te osoby byłyby bardziej zdeterminowane do starań o pracę w danym miejscu. Dla 46 proc. taka informacja byłaby obojętna. Co ciekawe, 16 proc. badanych wskazało, że zniechęciłoby ich to do rekrutacji.
Tu również widoczne były nieznaczne różnice wśród różnych grup wiekowych, większe natomiast – w przypadku poziomu wykształcenia. Okazuje się, że im wyższy jest poziom zdobytej edukacji, tym bardziej rośnie udział badanych zachęconych do rekrutacji postawami pro-eko.
Jak wskazuje Aleksandra Skwarska, starsza specjalistka ds. PR i CSR w Grupie Pracuj, wciąż najważniejsze przy decyzjach zawodowych pozostaje oferowane wynagrodzenie, jednak w ostatnich latach pojawiają się także inne, nowe czynniki. „Wpływ firmy na środowisko jest niewątpliwie jednym z nich. Nawet 4 na 10 badanych może uzależniać od niego choć częściowo podejście do rekrutacji. Szczególnie dotyczy to stanowisk specjalistycznych czy eksperckich, na które aplikują zazwyczaj osoby z wyższym wykształceniem. Realne, przemyślane działania proekologiczne mają jednak pozytywny wpływ na postrzeganie pracodawcy we wszystkich grupach kandydatów, niezależnie od wieku czy poziomu zdobytej edukacji” – komentuje.
Źródło: Pracuj.pl
Dalej czytamy także, że mimo iż duża część respondentów nie uzależnia decyzji rekrutacyjnych od aktywności proekologicznej firmy, to zdecydowana większość – 85 proc. – jest zdania, że firmy powinny się angażować w takie działania. 43 proc. badanych zwraca uwagę na konieczność uwzględniania wpływu firm na środowisko w ich strategiach, 34 proc. wskazywało wsparcie finansowe fundacji zajmujących się ekologią, a 22 proc. – przynależność do organizacji ekologicznych.
Źródło: Pracuj.pl
(mb)