BBC wykorzystuje chatboty, aby docierać do nowych odbiorców, którzy nie chcą czytać długich tekstów i wolą zapoznać się z konkretnymi, skondensowanymi informacjami na wybrany temat – podaje press.pl.
Źródło informuje, że boty brytyjskiego wydawcy są tworzone przez dziennikarzy, a następnie umieszczane przez nich w artykułach. Programy opierają się na formularzach składających się z pytań i odpowiedzi. „W ciągu kilku minut pracownik redakcji BBC może opublikować materiał, wskazać pytania z nim związane, na które czytelnik mógłby chcieć znaleźć odpowiedź, i opublikować gotowego bota” – czytamy. Program może być później wykorzystywany także przy innych tekstach powiązanych tematycznie.
Marek Miller z press.pl opisuje też przykład działania takiego bota. Wyjaśnia, że w materiałach na temat Donalda Trumpa aplikacja umożliwia odbiorcom zadawanie dodatkowych pytań na temat działalności amerykańskiego prezydenta, np. o to, jak rozwija się gospodarka USA pod jego rządami czy jakie poparcie ma aktualnie głowa państwa. Po tym, jak czytelnik wybierze jedno z zagadnień, wyświetla się odpowiedź, a także trzy inne sugerowane przez bota pytania – czytamy. Autor dodaje, że chatbot dotyczący pierwszego roku obejmowania urzędu prezydenta przez Trumpa pojawił się już przy ponad dziesięciu tekstach BBC. Stworzone programy dotyczą też innych tematów takich jak sytuacja w Korei Północnej czy epidemia grypy. (pp)