Współpraca z osobami odpowiedzialnymi za działania PR jest coraz bardziej istotnym elementem świata mediów – uważają respondenci badania Ecco International Communications Network.
Aż 54 proc. dziennikarzy, którzy wzięli udział w ankiecie pt. „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa” jest zdania, że w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła rola przedstawicieli agencji oraz rzeczników prasowych. Zdaniem ankietowanych współpraca z osobami odpowiedzialnymi za działania PR jest coraz bardziej istotnym elementem świata mediów.
Badanie ankietowe on-line przeprowadzono w 10 krajach (Australia, Austria, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Niemcy, RPA, Włochy, Polska) na grupie 1464 dziennikarzy.
Wnioski? Blisko 30 proc. dziennikarzy z 10 państw przyznaje, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zbieranie i analizowanie informacji, przy czym ilość i zakres obowiązków stale rośnie. W takich warunkach dziennikarze stawiają na narzędzia, które przynoszą im szybkie, ale jakościowe efekty. Ponad 55 proc. podkreśla przy tym, że we współpracy z przedstawicielami agencji oraz rzecznikami prasowymi najbardziej ceni sobie kontakt bezpośredni. Informacje prasowe czy konferencje prasowe straciły swoje dawne miejsce na podium. Niespełna 8 proc. ankietowanych wskazało je jako narzędzie, które stało się bardziej przydatne na przestrzeni ostatnich lat.
Badanie realizuje sieć Ecco International Communications Network. Za polską edycję odpowiada On Board PR Ecco Network. (mw)