Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia zapytał 50 dziennikarzy finansowych o ich relacje z biurami prasowymi i rzecznikami banków. Jak wynika z analizy, aż 94 proc. przedstawicieli mediów kontaktowało się z bankami częściej niż raz w miesiącu. Dziennikarze zajmujący się tematyką finansową polegają na informacjach z biura prasowego czy z działu PR banków (92 proc.), coraz większym powodzeniem cieszą się strony internetowe i internetowe biura prasowe (86 proc.), jednak ich forma i liczba zawartych na nich informacji nadal nie satysfakcjonuje dziennikarzy w pełni.
Coraz większą popularnością cieszą się także mniej formalne źródła informacji – własne wywiady czy nieoficjalne rozmowy. Ponad 20 proc. więcej badanych dziennikarzy (względem roku poprzedniego) korzystało z takich sposobów pozyskiwania informacji.
Za największe niedociągnięcia w bankowych relacjach z mediami dziennikarze uznali niekonkretne i niepełne odpowiedzi, ukrywanie chwilowej niekompetencji i brak fantazji. Wzrosło jednak zadowolenie w kontaktach z biurami prasowymi banków (z 68 proc. do 76 proc.).
Dziennikarze finansowi najczęściej zajmują się tematami bankowości dla klientów indywidualnych (88 proc.) i kart płatniczych (86 proc.). (kk)
Więcej informacji na stronie ARC Rynek i Opinia
Pełniejsza wersja raportu dostępna, dzięki uprzejmości ARC Rynek i Opinia, na PRoto.pl.